خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

با واگذاری بخش درمان تأمین اجتماعی به وزارت بهداشت مخالفیم

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۲۹۴۵

یک فعال کارگری گفت: به نظر می‌رسد عده‌ای به دنبال این هستند تا بخش درمانِ تامین اجتماعی را ناتوان کنند و آن را به وزارت بهداشت بسپارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عیدعلی کریمی (دبیر اجرایی خانه کارگر)، در خصوص وضعیت درمان تامین اجتماعی گفت: به نظر می‌رسد عده‌ای به دنبال این هستند تا بخش درمانِ تامین اجتماعی را ناتوان کنند و آن را به وزارت بهداشت بسپارند که ما به شدت با این قضیه مخالفیم. 

وی ادامه داد: قبل از آنکه نیروهای بخش درمان بازنشست شوند، تامین اجتماعی باید نیروهایش را جایگزین کند، نه اینکه نیرو برود و جای آن نیرویی نیاید و بعد بگویند تأمین اجتماعی نمی‌تواند متولیِ درمان کارگران و بازنشستگان باشد! به طور مثال در بخش آبیک قزوین یک راننده آمبولانس داشتیم که بازنشست شد و برای آن جایگزینی تعیین نکردند؛ خب این چه وضعیتی است؟! این اتفاق در رابطه با دکتر و پرستار و سایر پرسنل هم اتفاق می‌افتد و باعث افزایشِ مشکلاتِ بخش درمانِ تامین اجتماعی می‌شود. 

کریمی بیان کرد: با روندی که مدیریتِ درمانِ تامین اجتماعی پیش گرفته، چند صباحی دیگر باید درمان را به وزارتِ بهداشت تحویل دهیم! وقتی هم انتقاد می‌کنیم؛ گوشزد می‎کنند که سیاه نمایی نکنید! 

دبیر اجرایی خانه کارگر قزوین گفت: در حال حاضر، به دلیلِ فاصله‌ی حقوق بین پزشکان سازمان تامین اجتماعی با بخش خصوصی و عمومی، پزشکانِ کمتری تمایل به حضور در مراکز تامین اجتماعی دارند. بخشی از دلیلِ کمبودِ نیروی متخصص در تامین اجتماعی نیز همین است که باید فکری به حال این موضوع شود. 

کریمی گفت: سیاستهای تامین اجتماعی در زمینه‌ی درمان قابل دفاع نیست. از طرفی این ادعا مطرح می‌شود که بدهی‌های دولت به تامین اجتماعی در حال پرداخت است؛ اگر اینگونه است سیاستهای خود را در بخش درمان سروسامان بدهید. در حال حاضر کارگر و بازنشسته چندین مرتبه حق بیمه پرداخت می‌کنند اما باز هم امکانِ درمانِ رایگان برایشان فراهم نیست و باید برای درمانِ هزینه‌های بسیار بپردازند. طبق قانون الزام، صفر تا صد هزینه‌ی درمان برای کارگران و بازنشستگان باید رایگان باشد. 

این فعال کارگری بیان کرد: به جای اینکه مراکزِ درمان مستقیم افزایش پیدا کند و کیفیتشان به لحاظ امکانات بالا برود، یکی پس از دیگری درمانگاه‌ها امکاناتِ خود را از دست می‌دهند؛ یکجا پزشک کم دارد، یک جا داروخانه‌اش تعطیل می‌شود. در کنار این وضعیت، بیمارستان‌های خصوصی هم بیمه تکمیلی و بیمه مادر را نمی‌پذیرند و کارگران و بازنشستگان مجبورند از جیب خود خرج کنند و بعد هم به سختی به دنبال زنده کردنِ پولشان بروند. 

کریمی تاکید کرد: مسئولان سری به درمانگاه‌ها بزنند و مشکلاتِ آنها را رفع کنند. خیلی از این درمانگاه‌ها کمبودِ نیرو دارند. 

وی در پایان گفت: ما از تامین اجتماعی می‌خواهیم که کمبود پزشکِ متخصص را جبران کند، تجهیزات را افزایش دهد و داروخانه‌ها را شبانه روزی کند. وقتی درمانگاهی شبانه‌روزی است چرا داروخانه‌ی آن درمانگاه باید بسته باشد؟!

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز