خبرگزاری کار ایران

رئیس کانون بازنشستگان استان:

سالانه ۱۳۰۰ بازنشسته قزوین به دلیل بیماری فوت می‌کنند/ تامین اجتماعی نباید آرزوی فوت بازنشستگان را داشته باشد

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۳۵۲۹

رئیس کانون بازنشستگان استان قزوین گفت: درمان یکی از حوزه‌ها و مطالبات است، امروز بازنشستگان بیماری‌های مختلف دارند در استان ما در سال حدودا ۱۳۰۰ تا ۱۴۰۰ بازنشسته به علت بیماری و هزینه‌های درمان فوت می‌کنند، تامین اجتماعی نباید آرزو داشته باشد بازنشستگان از دنیا بروند و حقوق‌شان قطع شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، عزیزالله اسدی در مراسم تجمع بزرگ کارگران استان که به مناسبت روز جهانی کارگر در دانشگاه کار برگزار شد، گفت: پس از اعلام میزان افزایش حقوق، به عنوان نماینده بازنشستگان به دفتر نمایندگان مراجعه و اعتراض خود را به صورت کتبی و شفاهی اعلام کردیم زیرا تصمیمات گرفته شده با قانون مغایرت دارد.

رئیس کانون بازنشستگان استان قزوین ادامه داد: دولت و مجلس نمی‌توانند تورم را مهارت کنند، اما نباید در مقابل به ما زور بگویند و ستم کنند، سفره‌های ما خالی است، از ۸۶ هزار بازنشسته استان ۶۵ درصد حداقلی بگیر هستند که زیر ۶ میلیون تومان دریافتی دارند و این افزایش با قانون همخوانی ندارد چون افزایش باید متناسب با سبد معیشت باشد.

وی بیان کرد: حقوقی که بازنشستگان دریافت می‌کنند جوابگوی نیاز دو نفر هم نیست این درحالی است که بازنشسته دختر، پسر و نوه دارد، تعداد زیادی از بازنشستگان هم فرزندان‌شان به دلیل عدم تامین مخارج نمی‌توانند ازدواج کنند.

این مسئول ادامه داد: در رابطه با بازنشستگان، ماده ۹۶ اجرایی نمی‌شود این درحالی است که این بخش در رابطه با برخی اقشار اجرا می‌شود؛ چرا این میزان تبعیض وجود دارد، آیا هر کس قدرت و نفود داشته باشد باید برای خود قانون تصویب کند؛ تقاضا داریم مجلس اقدام جدی‌تری انجام دهد چرا که زندگی ما بازنشسته‌ها به مخاطره افتاده است.

وی عنوان کرد: شاهد واگذاری‌های اشتباه هستیم و کارخانه‌ای با ۱۷۰۰ کارگر به دلیل واگذاری اشتباه با چالش مواجه شد و اموال کارخانه فروخته شد، کارخانه را بدون کارگر تصاحب کردند تا با ارزش افزوده بفروشند که خلاف مطالبه رهبری است.

اسدی اظهار کرد: خانم نماینده چادرت را به کمرت ببند، محکم فریاد بزن، خواسته ما زیاده خواهی نیست و فقط خواستار اجرای قانون موجود هستیم.

وی اضافه کرد: آقای وزیر و مدیرکل که ۵۰ تا ۶۰ میلیون دریافت دارید، من با ۶ میلیون چطور زندگی کنم، در تشکل‌های کارگری تا زمانی که نفس داریم از حق و حقوق مردم دفاع خواهیم کرد.

رئیس کانون بازنشستگان استان قزوین ادامه داد: درمان از مطالبات اساسی ما است، درمانگاه‌های تامین اجتماعی جوابگوی بیمه شدگان استان نیست، نباید دارو از سبد تامین اجتماعی حذف شود، دولت باید بدهی به تامین اجتماعی را پرداخت کنند تا ما هم مطالبات‌مان را دریافت کنیم.

وی بیان کرد: بانک رفاه برای کارگران است اما برای گرفتن تسهیلات محروم هستیم و تقاضای تجدید نظر داریم.

انتهای پیام/
طاهره سادات موسوی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز