خبرگزاری کار ایران

در تماس با ایلنا مطرح شد؛

راه فرارِ پیمانکار از پرداختِ نوبت کاری/ مشکلاتِ کارگران بخش فروش بلیت مترو بیشتر می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۹۵۵۹

کارگران بخش فروش بلیت مترو می‌گویند: شرکت پیمانکار به خاطر فرار از پرداخت نوبت کاری قصد دارد رویه‌ی کاری کارگران را تغییر دهد؛ به طوریکه کارگران یک ماه صبح‌کار و یک ماه نیز عصرکار شوند. پیش از این کارگران یک هفته صبح و یک هفته عصر کار بودند.

جمعی از کارگران بخش فروش بلیت مترو در تماس با خبرنگار ایلنا، از تصمیم پیمانکار برای تغییر رویه‌ی کاری کارگران خبر دادند. این کارگران که پیشتر نسبت به‌ عدم دریافت نوبت کاری، گله داشتند، می‌گویند: بعد از انتشار اخبار مربوط به‌ عدم دریافت نوبت کاری، از سوی شورای شهر به شرکتِ پیمانکار برای پرداخت نوبت کاریِ کارگران فشار وارد شد. 

این کارگران می‌گویند: شرکت پیمانکار به خاطر فرار از پرداخت نوبت کاری قصد دارد رویه‌ی کاری کارگران را تغییر دهد؛ به طوریکه کارگران یک ماه صبح‌کار و یک ماه نیز عصرکار شوند. پیش از این کارگران یک هفته صبح و یک هفته عصر کار بودند. 

کارگران می‌گویند: تعدادی از ایستگاه‌ها در شیفت صبح و تعدادی نیز در شیفت عصر شلوغ‌تر هستند، چرخش هفتگیِ شیفت‌ها سبب می‌شود کارگران یک هفته در میان استراحت کنند. اما با تغییر این رویه و ماه به ماه کردنِ شیفت‌ها، زندگی کارگران مختل می‌شود. 

این کارگران می‌گویند: حتی با روند کنونی هیچ استراحتی نداریم و در ماه تنها ۲ روز تعطیلی داریم. با تغییرِ روند کنونی مشکلاتِ کارگران بسیار بیشتر از قبل خواهد شد درحالیکه ما انتظار داشتیم وضعیت‌مان بهتر شود. 

کارگران بخش فروش بلیت مترو می‌گویند: حاضریم از دریافتِ نوبت کاری بگذریم اما شرکتِ پیمانکار از این تصمیم که مشکلاتِ بسیاری برای ما ایجاد می‌کند، صرف نظر کند. 

گفتنی‌است؛ پیشتر کارگران بخش فروش بلیت مترو، در تماس با «ایلنا» نسبت به‌ عدم دریافتِ به موقع حقوق، عدم پرداختِ حق بیمه از سوی کارفرما، عدم دریافتِ نوبت کاری و حق پایه سنوات معترض بودند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز