خبرگزاری کار ایران

در تماس با ایلنا مطرح شد؛

تداوم مشکلاتِ کارگران بخش فروش بلیت مترو/ حقوق اردیبهشت را نگرفته‌ایم!

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۶۹۰۶

کارگران بخش فروش بلیت مترو از دریافتِ علی‌الحسابِ حقوق فروردین ماه و عدم دریافتِ حقوقِ اردیبهشت ماه خود خبر دادند.

جمعی از کارکنانِ پیمانکاری بخش فروش بلیت مترو تهران در تماس با خبرنگار ایلنا، از دریافتِ علی‌الحسابِ حقوق فروردین ماه و عدم دریافتِ حقوقِ اردیبهشت ماه خود خبر دادند. 

به گفته‌ی کارگران، کارفرما از ابتدای امسال حق بیمه آن‌ها را پرداخت نکرده و این کارگران برای استفاده از خدمات بیمه دچار مشکل شده‌اند. آن‌ها می‌گویند: در مراجعه به مراکز درمانی، متوجه شده‌ایم که بیمه‌ی ما غیر فعال است و مجبوریم از جیبِ خودمان هزینه‌ی درمان را پرداخت کنیم. 

این کارگران بخش فروش بلیت مترو همچنین از افزایشِ ساعات کاری و نداشتنِ مرخصی گله دارند و می‌گویند: با تغییر پیمانکار نه تنها مشکلاتمان حل نشد، بلکه بیشتر شد. همین مشکلات را با پیمانکار قبلی داشتیم اما حداقل حقوق‌مان را سر وقت پرداخت می‌گرفتیم، پیمانکارِ جدید اما همین را هم از ما دریغ می‌کند. 

آن‌ها می‌گویند: تعطیلات و روزهای جمعه به اجبار باید سرکار باشیم و بابتِ کار در روزهای تعطیل، در طول هفته نمی‌توانیم از تعطیلاتِ قانونیِ خود استفاده کنیم. 

کارگران همچنین به نداشتنِ فیش حقوقی و نامشخص بودن واریزی‌ها و محاسبه اضافه کاری‌ها معترض هستند. آن‌ها می‌گویند: با وجود چرخشی بودنِ شیفت‌های صبح و عصر، شرکت فوق‌العاده نوبت کاری به کارگران نمی‌دهد. 

از دیگر مشکلاتِ کارگران بخش فروش بلیت مترو، عدم دریافتِ پایه سنوات و نادیده گرفته شدنِ سابقه‌ی کاری کارگران است. 

این کارگران در پایان می‌گویند: شرایط زندگی سخت شده و هزینه‌ها بالا رفته اما حقوق کارگران افزایشِ چندانی نداشته است. اگر قرار باشد همین حداقل حقوق ناچیز را هم با تأخیر بگیریم، دیگر امکانِ گذرانِ یک زندگیِ حداقلی هم نخواهیم داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز