خبرگزاری کار ایران

کارگران پیمانی نیروگاه سیکل ترکیبی آبادان معوقات مزدی دارند

asdasd
کد خبر : ۹۷۶۳۹۲

کارگران پیمانی نیروگاه سیکل ترکیبی گازی آبادان از تاخیر در پرداخت شدن مطالبات مزدی‌شان خبر دادند.

جمعی از کارگران پیمانی نیروگاه سیکل ترکیبی گازی آبادان در تماس با خبرنگار ایلنا، از عدم پرداخت معوقات مزدی خود خبر دادند.

این کارگران گفتند: بخش از مطالبات مزدی، سنواتی و عیدی ما از ابتدای سال جاری پرداخت نشده و در نتیجه این اتفاق دشواری‌های بسیاری از لحاظ معیشتی برای حدود صد نفر به وجود آمده است.

آن‌ها اظهار داشتند: پیمانکاری که اکنون عهده‌دار مسئولیت ما کارگران نیروگاه سیکل ترکیبی گازی آبادان است، حقوق و مزایای ما را با تاخیر پرداخت می‌کند، در نتیجه بی‌پاسخ مانده مطالباتمان از سوی شرکت پیمانکاری تصمیم گرفتیم برای انتقال صدایمان به گوش مسئولان بالا دستی (کارفرمای مادر) تجمعی روز چهارشنبه (نهم مهر ماه) در مقابل ساختمان نیروگاه برپا کنیم.

کارگران پیمانی این نیروگاه با بیان اینکه ۴۵ روز از دریافت آخرین حقوقشان می‌گذرد، در ادامه افزودند: از ابتدای سال جاری حق سنوات ما پرداخت نشده و عیدی و پاداش سال ۹۸ خود را دریافت نکرده‌ایم.

کارگران در تشریح مابقی مطالبات خود گفتند: مطالبات ماکارگران جدا از تاخیر در پرداخت حقوق وعیدی، به اعمال نشدن تغییر وضعیت شغلی در فیش حقوقی و مشخص نبودن وضعیت صندوق قرض‌الحسنه کارگران مربوط است که ازسوی مسئولان نیروگاه پیگیری نمی‌شود.

کارگران پیمانی این واحد نیروگاهی که برخی از آن‌ها بیش از سه سال معوقات سنواتی پرداخت نشده دارند، گفتند: خواسته‌ی ما از کارفرمای مادر این است که به عملکرد پیمانکار در زمینه پرداخت معوقات مزدی کارگران رسیدگی و نظارت کند.

بیژن ربیعی (معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه آبادان) در ارتباط با مطالبات کارگران معترض نیروگاه سیکل ترکیبی آبادان چندی پیش گفت: اقداماتی برای رفع مشکل کارگران سیکل ترکیبی در دست انجام داریم با این حال تا ۲۴ ساعت آینده ۴۵ درصد از مطالبات کارکنان نیروگاه توسط پیمانکار به حساب آن‌ها پرداخت می‌شود و مابقی را در کوتاه‌ترین زمان ممکن پرداخت می‌کنیم.

 ربیعی درخصوص تاخیر حقوق کارگران این واحد نیروگاهی نیز گفت: حقوق کارگران تامین مالی شده و به حساب پیمانکار مربوطه واریز شده است اما به دلیل مسدود بودن حساب پیمانکار به دلیل انباشت بدهی‌های مالیاتی و بیمه تامین اجتماعی؛ ایشان امکان برداشت ندارند اما با پیگیری‌های انجام شده تا ۷۲ ساعت آینده این حقوق به حساب کارگران پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز