خبرگزاری کار ایران

یک مسئول خبرداد؛

تولید پنج برابری زغال سنگ با اجرای طرح توسعه پرورده طبس

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۶۷۰۹

مدیرعامل شرکت شستا گفت: با اجرای طرح توسعه شرکت پروده طبس، تولید در این واحد صنعتی ۵ برابر افزایش می‌یابد.

به گزارش ایلنا، ابراهیم بازیان در حاشیه بازدید از شرکت زغال سنگ پرورده طبس و نیروگاه حرارتی این شهرستان گفت: هم اکنون میزان تولید این شرکت ۲ میلیون تن بوده که امید است با اجرای طرح توسعه، به ۴ تا ۵ برابر افزایش یابد.

بازیان افزود:  اجرای طرح توسعه شرکت زغال سنگ پرورده، به طور قطع ارزش افزوده خوبی نه تنها برای این واحد تولیدی بلکه در جهت رفع دغدغه‌های بخش تولید به دنبال خواهد داشت.

وی گفت: در سفر اخیر رئیس جمهور به استان برای طرح توسعه شرکت پرورده طبس نزدیک ۵ هزار میلیارد تومانی داده شد و بلافاصله بعد از این وعده و قول بر اساس بررسی‌های اولیه به عنوان پیشنهاد طرح توسعه استخراج زغال سنگ در مجموعه این شرکت مصوب شد که پس از انجام مطالعات آن در حال خرید بخشی از تجهیزات و مشتقات این طرح توسعه هستیم.

مدیرعامل شستا با بیان اینکه شهرستان طبس سهم عمده‌ای در تولید زغال سنگ کشور دارد، افزود: بیش از ۷۰ درصد تولید زغال سنگ در کشور مربوط به طبس بوده و بیش از ۷۰ درصد آن مربوط به شرکت پرورده طبس است.

بازیان گفت: زغال سنگ از مواد اصلی صنعت فولاد است و در فرآیند تولید فولاد جزو مواد اصلی محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه آنچنان که باید و شاید از این ظرفیت چه در بعد اکتشاف، استخراج و همچنین زنجیره ارزش تولید حداکثر استفاده را نبرده‌ایم، افزود: همواره از این جهت دارای نقص و ضعف هستیم که بخشی به دانش و تکنولوژی و تجهیزات و بخش دیگر به احساس ضرورت نکردن این نیاز باز می‌گردد.

مدیرعامل شرکت شستا افزود: مشکلی در بحث پرداخت حقوق و مزایا کارگران در بازید از شرکت پرورده طبس مطرح شد، هزینه مواد اولیه و تجهیزات بالا بوده و حاشیه سود حداقلی را دنبال می‌کنیم و در همین راستا به حقوق کارگران و مزایای آن‌ها نیز توجه می‌شود تا در حد امکان خواسته‌های کارگران را جامه عمل بپوشانیم.

نماینده مردم شهرستان‌های فردوس، طبس، سرایان و بشرویه هم در این بازدید گفت: طرح‌های توسعه‌ای خوبی برای شرکت پرورده طبس پیش بینی شده است.

حجت الاسلام مجید نصیرایی با بیان اینکه بعد از سفر رئیس جمهور به استان شاهد این طرح توسعه و سرمایه‌گذاری در این زمینه بوده‌ایم، افزود: این طرح خود نقطه عطفی در صنعت زغال سنگ است و مردم شاهد برکات این طرح در  شهرستان خواهند بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز