خبرگزاری کار ایران

پاسخ شرکت سندن ایرانیان به خبر قانون سخت و زیان‌آور برای کارگران این شرکت

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۶۰۳۸

شرکت صنایع سندن ایرانیان در واکنش به خبر «قانون سخت و زیان‌آور برای کارگران سندن ایرانیان اجرا شود» این خبرگزاری، جوابیه‌ای ارسال کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، واحد منابع انسانی شرکت صنایع سندن ایرانیان در واکنش به خبر مورخه ۱۲/۰۳/۱۴۰۲ با کد خبری ۱۳۶۳۲۷۶ در بخش کارگری آن خبرگزاری با عنوان قانون مشاغل سخت و زیان‌آور برای کارگران شرکت صنایع سندن ایرانیان درج گردید حوابیه‌ای ارسال کرد.

در بخشی از پاسخ این شرکت آمده است:

طبق تعریف بر اساس تبصره ۲ ماده ۷۶ قانون بیمه تامین اجتماعی، کارهای سخت و زیان‌آور کارهایی هستند که در آن‌ها عوامل فیزیکی، شیمیایی، بیولوژیکی محیط کار غیر استاندارد بوده و فرد با انجام آن کار، فشار جسمی و روانی بیشتر از ظرفیت طبیعی انسان بر او وارد شود که در اثر آن به بیماری و عوارض آن مبتلا گردد.

طبق ماده ۱ آیین نامه مشاغل سخت و زیان آور، در صورتی که مشاغلی احیاناً صفت سخت و زیان‌آور داشتند با به کار گیری تمهیدات بهداشتی، ایمنی و تدابیر فنی مناسب در ابتدای هر فرآیند توسط کارفرما حذف گردیده است و در حال حاضر بر اساس ارزیابی واندازه گیری‌های انجام شده توسط آزمایشگاه تخصصی بهداشت حرفه‌ای دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین در حد مجاز و قابل قبول می‌باشد، همچنین طبق درخواست مکررکارکنان جهت بازنشستگی همواره بازدید و ارزیابی توسط کارشناسان ادارات مربوطه از خطوط و مستندات صورت گرفته که خوشبختانه شواهدی دال بر عوامل زیان‌آور در سازمان موجود نمی‌باشد.

شایان ذکر است طبق ماده ۸۵ قانون کار جهت حفظ و صیانت نیروی انسانی و با استناد به ماده ۹۰ قانون بیمه تامین اجتماعی، سازمان بصورت سالیانه از کارکنان آزمایشاتی تحت عنوان آزمایشات ادواری توسط مراکز واجد صلاحیت طب کار بعمل می‌آوردکه نتایج پایش و کنترل آن‌ها به شبکه بهداشت و درمان شهرستان البرز ارسال می‌گردد.

لازم به ذکر است که توزیع کار براساس استانداردهای بین المللی و ارزیابی کار و زمان تعریف شده و بر همین اساس فعالیت صورت می‌گیرد و این خاص یک واحد صنعتی نبوده و سازمانهای صنعتی بزرگ با همین روش کار می‌کنند.

در نهایت بر خلاف تصور همکاران ارزیابی مشاغل سخت و زیان‌آور بر اساس شاخص‌های کمی صورت گرفته لذا تشخیص و تائید مشاغل سخت و زیان‌آور به عهده کمیسیون مشاغل سخت و زیان‌آور می‌باشد و سازمان‌ها نقشی در این خصوص ندارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز