خبرگزاری کار ایران

اساسنامه سازمان فنی و حرفه‌ای پس از ۵ دهه در آستانه تصویب مجلس

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۵۸۹۱

حسینی‌نیا گفت: نتیجه نگاه بلند کمیسیون آموزش و مجلس به حوزه آموزش فنی در آینده نمایان خواهد شد.

به گزارش ایلنا، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش و فنی حرفه‌ای کشور ضمن تمجید از دغدغه مندی کمیسیون آموزش مجلس برای تصویب طرح اساسنامه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و دیدن مسائل و مشکلات سازمان در این اساسنامه، گفت: بر اساس پایش‎‌های صورت گرفته در حال حاضر نیز ۵۷ درصد جویندگان کار پس از آموزش در سازمان آموزش فنی و حرفه مشغول به کار شدند.

 غلامحسین حسینی نیا (رئیس سازمان آموزش فنی‌ و حرفه‌ای) با اشاره به تصویب طرح اساسنامه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در کمیسیون آموزش مجلس، اظهار کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور نزدیک به 5 دهه قبل تأسیس و از همان زمان فاقد اساسنامه بوده که برخورداری از این اساسنامه قانونی از اهمیت بالایی برای این سازمان برخوردار است.حسینی نیا افزود: این سازمان با هدف توسعه مهارت آموزش در کشور و ساماندهی موضوعات مربوط به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای که به صورت غیر رسمی برای کارجویان و شاغلان بنگاه‌های اقتصادی آموزش‌های لازم را ارائه می‎‌دهد.

وی با بیان اینکه اساسنامه مصوب کمیسیون آموزش، مشکلات ساختاری سازمان به ویژه در حوزه مسائل مربیان سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، آموزشی بودن ماهیت سازمان، تأمین منابع مالی سازمان را در بر می‌‎گیرد. رتبه بندی معلمان و ساعات کار آن‌ها از جمله نکاتی است که در اساسنامه مذکور دیده شده است.

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور تصریح کرد: با توجه به اینکه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در آینده با مشکلات کمبود نیروی انسانی مواجه خواهد شد، در این اساسنامه پیش بینی‌های لازم انجام شده تا مشکلات سازمان برطرف شود.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه سازمان فنی و حرفه‌ای سه گروه مخاطب جویندگان کار، شاغلان بنگاه‌های اقتصادی و جمعیت غیر فعال را دارد، با رصدهای صورت گرفته 57 درصد جویندگان کار آموزش دیده در سازمان فنی و حرفه‌‎ای مشغول به کار شدند.

معاون وزیر کار، ضمن تقدیر از دغدغه مندی کمیسیون آموزش مجلس برای توسعه حوزه مهارت آموزی در کشور، عنوان کرد: نتیجه این نگاه بلند کمیسیون آموزش و مجلس در آینده نمایان خواهد شد و شاهد رشد مهارت‌های کافی در کشور خواهیم بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز