خبرگزاری کار ایران

نایب رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی:

باید در مسیر مطالبه گری جامعه کارگری به وحدت رویه برسیم

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۳۷۸۱

دریابیگی اظهار کرد: شکایت از مصوبه غیرقانونی مزدی شورای عالی کار را بر خود لازم دانسته و از طریق دیوان عدالت اداری پیگیر استیفای حقوق حقه شریفترین اقشار هستیم.

به گزارش ایلنا، نصرالله دریابیگی، نایب رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی اظهار کرد: حفظ و حراست از انقلاب، خط امام و رهبری و منافع کارگران و بازنشستگان و اقشار کم درآمد خط قرمز ماست.

در گردهمایی نهادهای کارگری و بازنشستگی و فعالان جامعه کارگری نصرالله دریابیگی (دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران) گفت: اعتراض و شکایت و تظلم‌خواهی از مصوبه غیر منصفانه و غیرقانونی شورای عالی کار در خصوص حداقل دستمزد سال ۱۴۰۲ را بر خود لازم دانسته و از طریق دیوان عدالت اداری پیگیر استیفای حقوق حقه شریف‌ترین اقشار جامعه هستیم.

مسئول کانون بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی مازندران افزود: ۷۰ درصد مستمری بگیران و بازنشستگان تامین اجتماعی متاسفانه حداقل بگیر بوده و در شرایط بسیار سخت اقتصادی به سر می برند و مسئولین سازمان تامین اجتماعی مکلفند به خاطر عدالت اجتماعی و رفع تبعیض و تقسیم عادلانه درآمد در جهت رفع مشکلات آنان در چارچوب قانون کوشا باشند.

دریابیگی خاطر نشان کرد: حفظ و حراست از انقلاب خط امام و رهبری و منافع کارگران و بازنشستگان و اقشار کم درآمد خط قرمز ماست.

نایب رئیس کانون بازنشستگان کشور در پایان از از برنامه هفتم توسعه به لحاظ عدم توجه به اقشار ضعیف کارگران و بازنشستگان و بی‌توجهی به قوانین کار و تامین اجتماعی انتقاد کرد.

در ادامه یحیایی عضو هیئت اجرایی خانه کارگر مازندران با بیان اینکه ما باید در مسیر مطالبه گری جامعه کارگری به انسجام و وحدت رویه برسیم، افزود: این راه همت و تلاش مضاعف می‌طلبد و بایستی در ایجاد بصیرت و تبیین و آگاه کردن کارگران نسبت به اعتراض به حقوق قانونی خودشان تلاش کنیم.

وی با اشاره به اینکه برنامه هفتم یک برنامه موقت است و قانون کار دائمی و ثابت است، گفت: بزرگترین عیب قانون برنامه هفتم این است که قوانین بالادستی و قانون کار را هدف قرار گرفته و به مشکلات جامعه کارگری و بازنشستگی اشاره و توجهی نشده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز