خبرگزاری کار ایران

اعتصاب قریب الوقوع دوباره در ابرشرکت‌های پلتفرمی آمریکا به دلیل منع دورکاری پساکرونا

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۳۳۵۰

بخش قابل توجهی از کارکنان بخش اداری آمازون دورکار هستند و این مسئله نه تنها بهره‌وری آن‌ها را افزایش داده که حتی باعث شده تا مزد آن‌ها به شکل ساعتی از ۱۰ دلار در ساعت به ۱۹ و ۲۰ دلار نیز افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از روزنامه نیویورک تایمز آمریکا، در شرکت آمازون، کارگران و کارمندان حمایت خود را از همکاران شرکتی خویش نشان داده‌اند و خاطرنشان کردند که اگر کارکنان بخش اداری انعطاف‌پذیری زمانی شغل خود را از دست بدهند، شرایط شغلی برای آنان نیز بد خواهد شد. 

طبق گزارش این روزنامه، بخش قابل توجهی از کارکنان بخش اداری آمازون دورکار هستند و این مسئله نه تنها بهره‌وری آن‌ها را افزایش داده که حتی باعث شده تا مزد آن‌ها به شکل ساعتی از ۱۰ دلار در ساعت به ۱۹ و ۲۰ دلار نیز افزایش یابد. 

حقوق و دستمزد نیروی کار دورکار این شرکت بزرگ اینترنتی، تنها بدون درنظر گرفتن حذف هزینه پارکینگ، سوخت، ناهار و سایر هزینه‌های حاصل از کار خارج از خانه، حداقل ۲۰۰ دلار اضافی در ماه جمع می‌کنند که هزینه‌های کار خارج از منزل نیز به درآمدشان اضافه می‌شود. پس از سه سال که او و هم تیمی‌هایش کارهای خود را از خانه انجام می‌دادند، حالا زمزمه حذف دورکاری در آمازون به گوش رسیده است. 

با این حال، وقتی آقای لرما شنید که برخی از همکارانش در اعتراض به سیاست بازگشت به کار حضوری، یک تجمع اعتراضی ترتیب داده‌اند، از ادامه کار با آمازون سر باز زد. 

هزاران کارمند شرکتی، در سراسر صنایع آمریکا، که مصمم هستند که نمی‌خواهند به دفتر بازگردند، اکنون با یک تنش مواجه هستند: چگونه خواسته‌های آن‌ها با میلیون‌ها کارگری که شغل‌شان هرگز به آن‌ها اجازه کار از راه دور را نداده است، همراستا شود؟ و آیا حمایت از یک کارمند شرکتی می‌تواند برای کارگران، از جمله کسانی که در تلاش برای تشکیل اتحادیه هستند، در خارج از حوزه شرکت مفید باشد؟ 

کارکنان آمازون ابتدای سال میلادی در هر دو حوزه اداری و غیراداری شرایط کاری خود را دوباره ارزیابی کرده‌اند، مشاغل خود را به صورت موجی ترک کرده و خواهان دستمزدهای بالاتر شده‌اند. بخش کارگری موفق به افزایش ۳.۴ دستمزد شد که این موفقیت اندکی به حساب می‌آمد. 

در آمازون، صدها کارمند شرکتی قصد دارند در اعتراض به قانون بازگشت به دفتر شرکت، از جمله موارد دیگر از جمله اخراج و تأثیر شرکت بر آب و هوا، روز چهارشنبه، به مدت یک ساعت در زمان ناهار، کار را ترک کنند. 

این شرکت بیش از ۳۵۰ هزار کارمند شرکتی و فناوری در سراسر جهان دارد. بیش از ۸۰۰ نفر در سیاتل و ۱۶۰۰ نفر در سراسر جهان متعهد شده‌اند که در این اعتصاب شرکت کنند. برخی از کارمندان، به‌ویژه والدین شاغل، بخشی از ناامیدی خود را به عوارض مالی بازگشت به دفتر، به‌ویژه هزینه و فشارهای مراقبت از کودکان مرتبط می‌کنند. 

فشار شرکت برای نزدیک‌کاری درحالی است که اکثریت قریب به اتفاق بیش از یک میلیون نیروی انسانی شرکت آمازون، از جمله کسانی که اتحادیه‌ای را در انبار استیتن آیلند تشکیل دادند، در طول همه‌گیری کرونا به صورت شخصی و داوطلبانه از دور و نزدیک کار کرده‌اند. 

آنا اورتگا، ۲۳ ساله، که در اینلند امپایر آمازون کار می‌کند، از نیروهای انبار فعال است. وی می‌گوید: از کارگران آمازون که خواستار انعطاف‌پذیری برای ادامه کار از راه دور بودند حمایت می‌کند. 

اورتگا گفت: «اگر کارمندان شما راضی باشند و بتوانند به طور موثر در خانه کار کنند، آنگاه در آن صورت فکر می‌کنم که می‌توانند نتایج بهتری به ارمغان بیاورند.» 

براد گلاسر، سخنگوی آمازون، گفته است: این شرکت به «حقوق کارکنان برای بیان نظرات خود و تجمع مسالمت‌آمیز احترام می‌گذارد». 

اما در ادامه وی با تزویر گفته است: وقتی کارمندان بیشتری به دفتر بازگشته‌اند، «انرژی خوبی» احساس می‌شود!

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز