خبرگزاری کار ایران

اصغر آهنی‌ها:

با ادغام صندوق‌ها، بار تامین اجتماعی را سنگین‌تر نکنید

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۲۹۰۲

نماینده کارفرمایان گفت: دولت اگر قصد ادغام دارد باید صندوق‌های دیگر را حمایت کند تا بارِ صندوق تامین اجتماعی را سنگین‌تر نکند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اصغر آهنی‌ها (عضو کارفرمایی شورایعالی کار) در هفتمین همایش ملی کار گفت: کار شایسته باید در دستور کار شرکای اجتماعی قرار بگیرد. کار شایسته چهار مولفه‌ی اصلی دارد که عبارتند از: حقوق بنیادین کار، سه‌جانبه‌گرایی، حمایتهای اجتماعی و اشتغال. با توجه به شرایط پیچیده‌ی کسب و کار، اگر نتوانیم مولفه‌ها را به شکل صحیح کنار هم بگذاریم با بحران مواجه می‌شویم. 

وی گفت: از برنامه سوم مصوبه‌ای داشتیم که قوانین کار، تامین اجتماعی و بیمه بیکاری همزمان با هم اصلاح شوند اما از آنجا که نظر شرکای اجتماعی در آن مد نظر قرار نگرفت، چالش‌برانگیز شد و نتوانست در مجلس به تصویب برسد. 

آهنی‌ها گفت: باید چالش‌های مختلف را برای اصلاح این قوانین بررسی کرد. عده‌ای اصلاح قانون را کارفرمایی و عده‌ای نیز کارگری می‌دانند. ما باید بر اساس اصول مدونِ سازمان بین‌المللی کار، مواردی که در قانون زمینه‌سازِ چالش است را شناسایی و با تفاهم در مسیر منطقی قرار دهیم. 

وی تاکید کرد: برای رسیدن به این مهم باید نقش مهم‌تری برای تشکل‌ها قائل شویم و قبول کنیم که مشارکت مردمی باید عملیاتی شود. اگر به مردم و تشکل‌ها اختیار بدهیم، بسیاری از مشکلات حل می‌شود. باید بخش خصوصی را در جامعه پرورش دهیم. همچنین باید برنامه‌ی کوچک کردنِ دولت را پیگیری کنیم تا دولت بتواند به کارهای مدیریتی خود بپردازد. 

آهنی‌ها با تاکید بر لزوم سه‌جانبه‌گرایی گفت: اصلاحات قوانین در برنامه سوم گنجانده شده اما به دلیل بی‌توجهی به سه جانبه‌گرایی ابتر مانده است. 

وی با اشاره به قانون برنامه هفتم توسعه برای ادغام صندوق‌ها گفت: با ادغام صندوق‌ها مشکلی نداریم اما این صندوق‌ها باید از لحاظ توان و امکانات همسطح باشند. منابع صندوق تامین اجتماعی حق الناس است و چنانچه این صندوق‌ها به لحاظ درآمدی در یک سطح نباشند بار به دوش صندوق تامین اجتماعی می‌افتد. دولت اگر قصد ادغام دارد باید صندوق‌های دیگر را حمایت کند تا بارِ صندوق تامین اجتماعی را سنگین‌تر نکند. 

نماینده گروه کارفرمایی شورایعالی کار گفت: نشست‌های مشترکی باید بین بخش کارگری و کارفرمایی برگزار شود تا از این طریق سوءتفاهم‌ها حل شود تا هر دو به رشد و شکوفایی کار دست یابند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز