خبرگزاری کار ایران

ترویج کار شایسته در بخش کشاورزی توسط سازمان جهانی کار و فائو

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۲۶۹۷

حدود یک میلیارد کارگر بخش کشاورزی و روستایی از دستورالعمل‌هایی که براساس ابزارهای سازمان جهانی کار در حوزه کار شایسته وجود دارد، بهره‌مند خواهند شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از سازمان جهانی کار، بیش از یک میلیارد کارگر بخش کشاورزی و روستایی در جهان وجود دارد که مسئله کار شایسته و بهبود وضعیت شغلی آن‌ها از مسائلی است که سازمان جهانی کار در کنار دیگر سازمان‌ها مثل سازمان غذا و کشاورزی ملل متحد (فائو) به آن توجه ویژه‌ای دارد. 

با توافقات اخیر سازمان جهانی کار با کارگروه‌های موجود ذیل سازمان ملل متحد، اکنون حدود یک میلیارد کارگر بخش کشاورزی و روستایی از دستورالعمل‌هایی که بر اساس ابزارهای سازمان جهانی کار در حوزه کار شایسته وجود دارد، بهره‌مند خواهند شد. 

کارشناسان دولت‌ها، سازمان‌های کارفرمایی و کارگری دستورالعمل‌های جدیدی را برای ترویج کار شایسته در بخش کشاورزی و مواد غذایی اتخاذ کرده‌اند. این توافق میان سازمان‌های اقتصادی بین المللی در حوزه کشاورزی از تلاش‌ها برای بهبود زندگی و معیشت بیش از ۱.۳ میلیارد کارگر و حمایت از توسعه پایدار در این بخش حمایت می‌کند. 

ترویج کار شایسته در این بخش کشاورزی همچنین به رفع چالش‌های بزرگ جهانی مانند افزایش ناامنی غذایی -که صدها میلیون نفر را در سراسر جهان تهدید می‌کند- کمک خواهد کرد. افزایش سطح فقر، که به ویژه در مناطق روستایی و به ویژه در میان نیروی کار کشاورزی و مواد غذایی مشهود است، تخریب محیط زیست و تغییرات آب و هوایی (که خود تا حدی محصول روند تخریب طبیعت در اثر کار غیرشایسته و نا ایمن کشاورزی است) نقش زیادی در کاهش کارایی و توسعه‌پذیری فعالیت کارگران بخش کشاورزی دارد. 

بر اساس استانداردهای بین‌المللی کار و موافقت‌نامه‌های بین‌المللی، این دستورالعمل‌ها در حوزه ترویج کار شایسته کشاورزی چهار رکن از مباحث مربوط به کار شایسته در سازمان جهانی کار را پوشش می‌دهد. این چهار رکن شامل موارد زیر است: ۱) حقوق کار، ۲) اشتغال شایسته و مولد، ۳) تامین اجتماعی و ۴) حق تشکل‌یابی و مذاکره و گفتگوی اجتماعی. 

این دستورالعمل‌ها در نشستی از کارشناسان و مسئولان تشکل‌های مهم جامعه جهانی در ژنو به تصویب رسیده‌اند. 

کارشناسان جهانی به نمایندگی از دولت‌ها، کارفرمایان و سازمان‌های کارگری و همچنین سازمان‌هایی چون خواروبار و کشاورزی بین‌الملل (FAO)، صندوق بین‌المللی توسعه کشاورزی یا همان (IFAD)، و سازمان بهزیستی و حمایت جهانی (International Care) گرد هم می‌آیند تا در مورد چالش‌های پیش روی این بخش بحث کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز