خبرگزاری کار ایران

چرا نمی‌گذارند «طرح ساماندهی» به جایی برسد؟

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۱۸۰۸

فعالان طرح ساماندهی از دوگانگی در موضع‌گیری دولت در قبال طرح ساماندهی انتقاد کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، موضع‌گیری دولت در قبال طرح ساماندهی و حذف پیمانکاران دوگانه است؛ در روز جهانی کارگر رئیس جمهور به صراحت گفت «باید بساط پیمانکاران که موجب رنج و اذیت کارگران شده‌اند برچیده شود» اما بعد از آن روز، رئیس سازمان امور استخدامی کشور بارها موضع مخالف گرفت.

در روزهای اخیر، لطیفی (رئیس سازمان امور استخدامی) از تلاش برای آوردن ساماندهی به زیرمجموعه‌های دولت با حفظ پیمانکاران و نظارت بر آن‌ها خبر داد؛ این در حالیست که عیسی‌زاده (رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس) همین امروز در یک برنامه تلویزیونی به مواضع سازمان امور استخدامی به سختی انتقاد کرد و گفت: کمیسیون اجتماعی مجلس از طرح ساماندهی و حذف پیمانکاران به هیچ وجه کوتاه نمی‌آید.

عیسی‌زاده برای چندمین بار تاکید کرد «طرح ساماندهی یک ریال بار مالی ندارد و مخالفان طرح باید بدانند مجلس در این رابطه سند و مدرک دارد و می‌تواند ثابت کند که حذف پیمانکاران حتی یک ریال بار مالی برای دولت نخواهد داشت».

این رویکردها، کارگران را دچار سردرگمی کرده است؛ رامین اناری (نماینده کارگران شرکتی و قراردادی) می‌گوید: ما نمی‌دانیم کدام حرف دولت را باور کنیم؛ رئیس جمهور می‌گوید بساط پیمانکاران را برچینید و لطیفی ساز دیگر می‌زند؛ آیا رئیس سازمان امور استخدامی برای خود ریاست مجزایی از دولت دارد؛ آیا ایشان تصمیم‌گیرِ نهایی هستند یا بالاترین مقام اجرایی کشور؟

او ادامه می‌دهد: نمایندگان مجلس در مصاحبه‌های اخیر بارها اطمینان داده‌اند که طرح را با جدیت دنبال می‌کنند اما گویا دست‌هایی در کار است که نمی‌گذارد طرح ساماندهی و به طور مشخص حذف پیمانکاران به نتیجه برسد؛ همین دست‌ها امروز برنامه بنده و آقای خدایی (عضو کارگری شورایعالی کار) در رادیو جوان را در مورد طرح ساماندهی بی‌خبر کنسل کرد! نمی‌گذارند در مورد طرح و لزوم حذف پیمانکاران کار رسانه‌ای کنیم.

به گفته اناری، کارگران از انتظار بی‌پایان به ستوه آمده‌اند؛ او اضافه می‌کند: باید مشخص شود چرا رئیس سازمان امور استخدامی با شدت و حدت مخالف حذف پیمانکاران است و چرا در مقابل منافع میلیون‌ها نفر در کشور این‌چنین از منافع این گروه دفاع می‌کند؛ چرا اجازه نمی‌دهد کارگران زحمتکش دولت قرارداد مستقیم شوند و دست‌های واسطه از میان برداشته شوند؟

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز