خبرگزاری کار ایران

بلاتکلیفی ۵ساله کارگران «قند ممسنی» برای دریافت مطالبات معوق

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۰۳۷۰

با گذشت بیش از پنج سال از تعطیل شدن کارخانه قند ممسنی، حدود ۷۰ کارگر این واحد همچنان در انتظار پرداخت مطالبات مزدی خود هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کارخانه قند ممسنی که در شهرستان رستم واقع شده است اوایل سال ۹۵با حدود ۳۰۰ کارگر به دلیل مشکلات مالی تعطیل اعلام شد. با خروج کارگران در نهایت حدود ۷۰ کارگر در این واحد باقی ماندند که طی پنج سال گذشته در انتظار بازگشایی کارخانه و دریافت مطالبات معوقه خود از سوی مسئولان بوده‌اند.

از قرار معلوم؛ این کارگران از زمان تعطیلی محل کارشان برای پیگیری معوقات مزدی خود چند نوبت تجمع صنفی برپا کرده بودند که در نهایت پس از سال‌ها چالش کارگری با سفر هیات دولت به استان فارس، معاون اجرایی رئیس‌جمهور از کارخانه بازدید کرده و وعده پیگیری رفع مشکلات این کارخانه و بازگشایی آن را داد و کارفرما نیز وعده کرد پیش از راه‌اندازی مجدد کارخانه بخش عمده‌ای از بدهی‌های معوقه کارگران را پرداخت کند.

در این زمینه محسن ربانی زاده (معاون اقتصادی استاندار فارس) به سایر رسانه‌ها گفت: میزان مطالبات این کارگران حدود سی میلیارد تومان بود که طی چند سال گذشته حدود ۱۰ میلیارد آن به حساب کارگران واریز شده است. در عین حال اخیرا (دو هفته پیش) بخش خصوصی کارخانه دو میلیارد و نیم دیگر به حساب کارگران پرداخت کرد و همزمان در جلسه‌ای که در روز پنجشنبه هفته گذشته در شهرستان مصیری با حضور استاندار و نماینده مردم رستم و ممسنی در مجلس و مدیران کل تشکیل شد، سرمایه گذار پذیرفت دو میلیارد دیگر به حساب کارگران بپردازد.

به گفته وی؛ صرف نظر از مطالبات معوقه کارگران، این واحد تولیدی بعد از سالها مجددا احیاء شده و آماده شروع به کار است اما مسئولان کارخانه به دلایل مختلف از جمله تامین نشدن شکر خام و آماده نبودن بازسازی انبار شکر از آغاز تولید خودداری می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز