خبرگزاری کار ایران

اعتراض کارگران خطوط ابنیه فنی راه آهن کرمان ادامه دارد

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۶۳۹۴

برخی منابع کارگری در نگهداری خط و ابنیه فنی راه‌آهن از ادامه اعتراضات صنفی کارگران واحد نگهداری کرمان خبر می‌دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، منابع خبری کارگری در نگهداری خط و ابنیه فنی راه‌آهن از ادامه اعتراضات صنفی همکاران خود در واحد نگهداری از خطوط ریلی کرمان در نتیجه بی‌توجه‌ای به مطالبات صنفی‌شان خبر می‌دهند.

این کارگران که در محور ریلی بافق تا شورگز بم مشغول کارند، می‌گویند: امروز اعتراض صنفی کارگران خطوط ابنیه فنی کرمان به چهارمین روز خود رسیده و کسی پاسخگوی مطالباتمان نیست.

معترضان خواستار دریافت سنوات و اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل برای افزایش حقوق‌ها وتامین امنیت شغلی‌شان پس از خاتمه اعتصاب هستند.

مجتبی مصباح (مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان) با تایید خبر اعتراض کارگران ابنیه فنی کرمان به سایر رسانه‌ها گفته است؛ معرضان پیش از این بخشی از نیروی کار دولتی بودند و مانند مابقی کارمندان راه آهن حقوق و مزایا دریافت می‌کردند تا اینکه بدون اطلاع کارگران آنها به بخش خصوصی واگذار شدند در نتیجه حقوق و مزایایی که آنها در گذشته دریافت می‌کردند بعد از گذشت چند ماه هم اکنون به این کارگران پرداخت نمی‌شود.

وی با بیان اینکه مشکل این کارگران پرداخت نشدن سنوات است در ادامه تشریح کرد؛ متاسفانه در یک برهه‌ی زمانی این شرکت بدنبال وقوع یک سری مشکلات مدتی بدون صاحب می‌شود و سپس دوباره سامان می‌یابد اما کارگران شرکت با وجود اینکه از بدنه بخش خصوصی بودند و بیمه خدمات درمانی داشتند، شکایاتی دارند که بیمه هم آن را نمی‌پذیرفت تا اینکه پیرو قانون، اداره کار به این شکایات رسیدگی کرد و آرایی نیز برای کارگران صادر شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان بیان کرد: همچنین چند وقت پیش دادگاه رای صادر کرد و این شرکت را دوباره به شرکت راه آهن جمهوری اسلامی بازگرداند و بازگشت کارگران به راه آهن قضیه را پیچیده‌تر کرد. دیوان عالی کشور اعلام می‌کند کارگران مشمول قانون کار هستند و قانون کار می‌گوید با توجه به رای دادگاه دولتی هستید و کارگران دچار دوگانگی شده‌اند.

وی گفت: برخی از کارگران بازنشست شده‌اند اما شرکت خصوصی مذکور سنوات خدمت آنان را پرداخت نمی‌کند و این مشکل را فقط شرکت راه آهن جمهوری اسلامی می‌تواند حل کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز