خبرگزاری کار ایران

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

صندوق بازنشستگی کشور با ۷۵ درصد ناترازی مواجه است

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۲۵۷۶

صولت مرتضوی با بیان این‌که صندوق بازنشستگی کشور با ۷۵ درصد ناترازی مواجه است، افزود: تعریف تکالیف بدون پشتوانه برای صندوق‌ها سبب ایجاد این کسری بودجه شده است.

به گزارش ایلنا، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در پایان سال ۱۴۰۱ به یاری خداوند متعال و دستان پرتوان جامعه کار و تولید تراز تجاری جمهوری اسلامی ایران در صادرات محصولات غیرنفتی و افزایش یافت. 

سیدصولت مرتضوی (وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی) در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه این هفته در دانشگاه تهران به مناسبت هفته کار و کارگر اظهار داشت: هفته کار و کارگر فرصتی برای تبیین منزلت قشر زحمتکش و اثرگذار در جامعه اسلامی است. 

وی با بیان این‌که مقام معظم رهبری کارگران را ستون اصلی خیمه تولید و اشتغال کشور معرفی کرده‌اند، افزود: کارگران در تمام صحنه‌های پیدایش انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در صف اول قرار داشته‌اند. 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر این‌که در توسعه کشور نقش کارگران پررنگ و بی‌بدیل است، افزود: دهه ۹۰ دهه رکود در بازار و تولید و اشتغال کشور بود. 

مرتضوی با اشاره به چالش بزرگ صندوق‌های بازنشستگی در ابتدای شروع به کار دولت مردمی، اظهار داشت: با حضور آقای رئیسی در رأس دولت سیزدهم توجه به رشد شاخص‌های اقتصادی و جبران ضعف‌های گذشته در دستور کار قرار گرفت. 

وزیر کار افزود: دولت برای جبران ناترازی منابع و مصارف در ابتدا بخش عظیمی از بدهی صندوق تأمین اجتماعی به نظام بانکی کشور را پرداخت کرد و این مهم نقطه قوتی برای رسیدن به ثبات در این عرصه بود. 

وی تاکید کرد: در پایان سال ۱۴۰۱ به یاری خداوند متعال و دستان پرتوان جامعه کار و تولید تراز تجاری جمهوری اسلامی ایران در صادرات محصولات غیرنفتی و افزایش یافت. 

مرتضوی گفت: در سال جاری نیز دولت بودجه‌ای متناسب با شرایط و اوضاع کشور تقدیم مجلس کرد که امیدواریم با تخصیص منابع و هزینه‌کرد در حوزه‌های مورد اشاره در مسیر توسعه ایران اسلامی حرکت کنیم. 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این‌که صندوق بازنشستگی کشور با ۷۵ درصد ناترازی مواجه است، افزود: تعریف تکالیف بدون پشتوانه برای صندوق‌ها سبب ایجاد این کسری بودجه شده است. 

وی به نظارت مستمر بر حوزه اشتغال کشور نیز اشاره کرد و گفت: ایجاد سالانه بیش از یک میلیون فرصت شغلی در کشور بخشی از تعهدی است که برای تعالی اقتصاد به صورت شبانه‌روزی در بدنه دولت و با تأکید ویژه ریاست‌جمهوری در حال انجام است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز