خبرگزاری کار ایران

حوادث کار در خراسان شمالی ۲۳ درصد کاهش یافت

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۰۸۶۰

رییس اداره کل بازرسی کار خراسان شمالی از کاهش ۲۳ درصدی حوادث کار در طول ۱۲ماهه سال ۱۴۰۱خبر داد.

. به گزارش ایلنا، داود رنجبر با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۸۰ مورد حادثه ناشی از کار توسط بازرسان کار به دستور مراجع قضایی بررسی شد که این رقم به نسبت سال قبل آن به ۵۴ مورد کاهش یافته است، اظهار کرد؛  بیشترین آمار حادثه‌های کار در کارگاه‌های استان مربوط به شهرستان بجنورد است که ۴۴.۵ درصد کل حادثه‌ها را به خود اختصاص داده است.

رییس اداره کل بازرسی کار خراسان شمالی از افزود: حادثه‌های ناشی از کار در شیروان ۱۵ درصد کاهش دارد و این شهرستان ۲۴.۵ درصد از مجموع حادثه‌های کار را دارا می‌باشد.

رنجبر افزود: شهرستان‌های گرمه، رازو جرگلان، مانه و سملقان و فاروج هم کمترین میزان حادثه‌های کار دارند و ۱۲ درصد از حادثه‌های ناشی از کار را به خود اختصاص داده است.

او در بخش دیگر سخنان خود ذباره بازرسی از کارگتاههای سطح استان گفت: سال ۶ هزار و ۸۷۸ مورد بازرسی از کارگاه‌های مختلف استان انجام و بر حسن اجرای قانون کار مورد بررسی قرار گرفت.

رنجبر اظهار کرد: پارسال ۲۶۲ مورد بازرسی از کارگاه‌های پرخطر صنعت نفت گاز و پتروشیمی، ۲۵۴ مورد بازرسی از کارگاه پرخطر معدن و ۱۱۳۴ مورد بازرسی از کارگاه‌های صنعت ساختمان استان انجام شد.

وی با تاکید بر نقش آموزش در تامین و ارتقای ایمنی در کارگاه‌های استان گفت: برای جلوگیری از وقوع حادثه‌های ناشی از کار و همچنین ارتقای فرهنگ ایمنی، دوره‌های آموزشی برای کارگران کارگاه‌های ساختمانی و کارگاه‌های تولیدی صنعتی و کارفرمایان برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: پارسال حدود ۴۰ هزار نفر ساعت در قالب ۹۴ دوره آموزشی ایمنی در این استان برگزار شد و در این دوره‌ها سه هزار و ۱۸۰ نفر شرکت کردند.

وی همچنین درباره بازرسی های ضربتی نیزافزود: اجرای طرح ضربتی و مانور بازرسی از کارگاه‌ها در سال گذشته در چند نوبت برگزار شد، طرح ضربتی نظارت بر کارگاه‌های پرخطر و کارگاه‌های ساختمانی در مهرماه پارسال برگزار شد و در آن از ۲۵ کارگاه پرخطر شامل پروژه‌های ساختمانی، معادن، شرکت‌های نفت و گاز و پتروشیمی و فولاد بازرسی شد.

وی افزود: در نتیجه این بازدید‌ها از فعالیت هشت کارگاه ساختمانی به علت رعایت نکردن موارد ایمنی بر اساس ماده ۱۰۵ قانون کار جلوگیری شد.

وی با اشاره به اجرای طرح ضربتی بازرسی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای گفت: این طرح ضربتی در آبان ماه پارسال به منظور بررسی وضعیت حقوق و مزایای و بیمه کارگران شاغل در مراکز خرید در شهرستان‌های استان انجام شد.

وی افزود: در این طرح ضربتی بازرسان کار استان از ۴۰ مورد مراکز خرید بازرسی شد که ۳۰ فروشگاه حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار در سال ۱۴۰۱ را رعایت کردند و بیمه پرسنل را بطور کامل واریز کردند، هشت فروشگاه براساس قوانین و مقررات کار، حقوق و مزایای کارگران را پرداخت نکردند که موارد نقص توسط بازرسان کار به کارفرمایان ابلاغ شد.

وی افزود: طرح ضربتی و مانور بازرسی در خصوص بررسی وضعیت حقوق و مزایای کارگران در کار گاه‌های تولیدی شن و ماسه استان هم اسفند ماه پارسال جاجرا شد، در این مانور بازرسی از ۵۵ کارگاه تولیدی شن و ماسه در استان انجام و نواقص موجود به کارفرمایان اعلام شد، مهم‌ترین نواقص شامل پرداخت نشدن مزد پایه سنوات بر اساس سابقه کار کارگران، پرداخت نشدن مزد کارگران در جمعه کاری، پرداخت نشدن اضافه کار کارگران بر اساس میزان کارکرد کارگر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز