خبرگزاری کار ایران

بیات:

نمایندگان کارگری برای پذیرشِ افزایشِ ۲۷درصدی دستمزد در فشار بودند

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۴۳۸۸

رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و شرکتی گفت: نمایندگان کارگریِ شورایعالی کار برای پذیرشِ ۲۷درصد افزایش دستمزد در فشار بودند و حتی اگر امضا نمی‌کردند مصوبه با رأی اکثریت تصویب می‌شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فتح‌الله بیات (رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و شرکتی) شب گذشته در ضیافت افطاری خانه کارگر گفت: دولت امسال به عنوان کارفرمای بزرگ در شورایعالی کار در مقابل افزایش دستمزدِ کارگران ایستاد و گروه کارفرمایی نیز که در سایه‌ی همین کارفرمای بزرگ پنهان شده بود، سکوت اختیار کرد و در کنار دولت قرار گرفت و حاضر به همکاری با نمایندگان کارگری در شورایعالی کار نشد. 

وی ادامه داد: سال گذشته، ۵۷درصد به حقوق کارگران اضافه شد و این اقدام را در بوق و کرنا کردند، اما فرودین تمام نشده به قدری نرخ تورم و قیمت‌ها بالا رفت که قدرت خرید کارگران به تدریج کاهش پیدا کرد و شیرینیِ افزایشِ ۵۷درصدیِ دستمزد در همان ماه‌ها اول از بین رفت. 

بیات گفت: امسال دستمزد را تنها ۲۷درصد افزایش دادند که این رقم از همان ابتدا نسبت به نرخ تورم و افزایش قیت‌ها بسیار ناچیز است. تورم رسمی که از سوی بانک مرکزی اعلام شده بالای ۴۶درصد است و خب تورم غیر رسمی بیش از اینهاست و بالای ۵۶ درصد است که هیچ کدام از اینها تناسبی با افزایشِ دستمزد ۱۴۰۲ ندارد. 

رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و شرکتی گفت: قدرت خرید کارگران بسیار کاهش پیدا کرده و با این مصوبه اوضاع بدتر هم خواهد شد، در صورتیکه دولت باید از کارگران حمایت می‌کرد تا کارگران بتوانند زندگیِ آبرومندانه‌ای داشته باشند. 

این فعال کارگری گفت: ما به عنوان نمایندگان کارگران و بازنشستگان به این مصوبه اعتراض داریم و از مجاری قانونی به دنبالِ لغو این مصوبه هستیم. 

بیات گفت: نمایندگان کارگریِ شورایعالی کار برای پذیرشِ ۲۷درصد افزایش دستمزد در فشار بودند و حتی اگر امضا نمی‌کردند مصوبه با رأی اکثریت تصویب می‌شد. 

وی گفت: اگر در طول سال افزایشی برای کارمندان اعمال شد اما برای کارگران اعمال نشد، ما به اعتراض ادامه می‌دهیم و سکوت نخواهیم کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز