خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

دولت در موضوع نرخ دستمزد میثاق شکنی نکند/ گرانی ها آسایش و آرامش را از کارگران و بازنشستگان گرفت

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۱۱۵۶

بازرس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی شیراز با بیان اینکه دستمزد کارگران و حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران بایستی براساس عدالت و قانون و به طور کامل پرداخت شود، گفت: در موضوع تعیین نرخ حقوق و دستمزد مسئولان نباید «میثاق شکنی» کنند.

زهرا درویشی در گفت و گو با ایلنا با اشاره به اینکه دربندهای قانون ماده ۴۱, ۱۱۱، ۹۶ ، کاملا شفاف و روشن درج شده که افزایش حقوق بایستی براساس نرخ تورم و سبد معیشت تعریف شود، افزود: با توجه به وضعیت سرسام آور گرانی کالاها دولت علاوه بر افزایش حقوق باید به قشر کارگر و بازنشسته بسته حمایتی  هم بدهد و از داشتن نگاه « تکدی گری» به این موضوع پرهیز کند .

رئیس اتحادیه بانوان کارگر فارس در ادامه با اشاره به اینکه میزان حقوق به بازنشستگان و کارگران کفاف هزینه دارو، درمان و عمل جراحی های را نمی دهد، بیان کرد: از طرف دیگر  بازنشستگان همچنان با مشکلاتی دیگر از جمله مانند  عدم تعهد بیمه تکمیلی مواجه هستند .

گرانی ها آسایش را از کارگران سلب کرد 

درویشی با اشاره به اینکه کارگران و بازنشستگان علاوه بر دغدغه بیماری و پرداخت هزینه های درمان نگرانی هایی در موضوع مسکن و پرداخت اجاره بها خود دارند، بیان کرد: متاسفانه تمام موارد آسایش و آرامش را از کارگران و بازنشستگان گرفته است در حالی که دریافت حقوق و مستمری باید مستقیما در زندگی مردم تأثیر گذار و اثر بخشی داشته باشد.

رئیس اتحادیه بانوان کارگر فارس با اشاره به اینکه سوءمدیریت ها باعث شده تا به محض اعلام افزایش حقوق قیمت اجناس به ویژه مواد غذایی و مصرفی چند برابر افزایش یابد، بیان کرد: متاسفانه این اقدام کام شیرین کارگران و بازنشستگان را تلخ می کند و شرایط ناهموار و سختی بر دوش آنها سنگین تر می کند که در نهایت باعث استیصال این قشر می شود.

درویشی با اشاره به اینکه از همین رو دستگاه های اجرایی باید ساز و کارهای مناسب برای ارتقای سلامت اجتماعی و روانی خصوصا در شرایط سالمندی را برای بازنشستگان فراهم کنند تا به تبع آن بازنشستگان دیگر در شرایط کهولت سن دغدغه هزینه دارو و درمان ، مسکن و مخارج جانبی زندگی را نداشته باشند ، گفت: تمام این اتفاقات نباید باعث شود تا قشر نجیب بازنشسته جهت به دست آوردن حقوق حداقلی خود بعد از ۳۰سال خدمت صادقانه به اعتراض و اعتصاب صنفی روی آورند.

این فعال کارگری با اشاره به اینکه به رغم قول قطعی مدیر سازمان تامین اجتماعی اما هنوز میزان  ۲۵درصد باقی مانده همسان سازی اجرایی نشده است، تصریح کرد: مدیران همواره با وعده و وعید بیجا بازنشستگان را در حالت انتظار قرار داده‌اند و اجرای قانون را زیر پا گذاشته اند.

وی با بیان اینکه زمانی که درآمد کافی باشد قدرت خرید افزایش و در تولید کننده ایجاد انگیزه می شود، گفت: درآمد ریالی و هزینه های دلاری که جامعه امروز با آن مواجه شده است به هیچ وجه  صحیح نیست و این روش غیر عادلانه و غیر منطقی جامعه را ملتهب و مایوس کرده است.

درویشی با بیان اینکه دولت و نمایندگان مجلس باید نظارت و تلاش بیشتری بر وضعیت اقتصادی مردم بخصوص قشر کارگر و بازنشسته داشته باشند،گفت:تا بتوانند از  فرو پاشی اقتصادی و آسیب به قشر فرو دست جلوگیری کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز