خبرگزاری کار ایران

طرح ادعای تخلف در انتخابات نماینده کارگران نمایشگاه شهر آفتاب

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۸۶۵۳

تعدادی از کارگرانی که هفته گذشته در انتخاباتِ نماینده کارگران و کارکنان نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب شرکت کرده بودند، مدعی هستند که در این انتخابات تخلفاتی رخ داده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، تعدادی از افرادی که هفته گذشته در انتخابات نماینده کارگران و کارکنان نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب شرکت کرده بودند، مدعی هستند که تخلفاتی رخ داده است چراکه تعدادی از افراد شرکت‌کننده در انتخابات از کارکنان نمایشگاه شهر آفتاب نبودند.

آنطور که افراد معترض به ایلنا می‌گویند؛ اولین تخلف در این انتخابات اطلاع‌رسانی برای کاندیدا شدن افراد در روز ۲۵ اسفند و قبل از شروع تعطیلات نوروزی بود. درواقع فرصت کامل به متقاضیان نمایندگی داده نشد و در نهایت هم ۴ نفر کاندیدا شدند که هیچکدام سابقه کافی در نمایشگاه شهر آفتاب برای کاندیداتوری را نداشتند.

آن‌ها افزودند: طبق ماده ۳ دستورالعمل مربوط به انتخاب نمایندگان کارگران (مصوب ششم اسفند ۱۳۷۱)، کاندیدا باید کارگر همان واحد بوده و دارای حداقل دو سال تمام سابقه کار متوالی یا یکسال متناوب در همان واحد باشد، مگر در مورد واحدهایی که کمتر از دو سال سابقه فعالیت دارند. شرط اخیر در مورد واحدهایی که کارشان اقتضای تناوب می‌نماید، مجموع تناوب از یکسال نباید کمتر باشد.

آن‌ها افزودند: در این دوره از انتخابات که هفته گذشته برای انتخاب یک نفر به عنوان نماینده صنفی برگزار شد، یکسری از کارگران با انداختن آرای خود در صندوق به نمایندگان منتخب خود رای دادند در عین حال شاهد حضور افرادی شرکت کننده دیگری بودیم که هیچ رابطه استخدامی با شهر آفتاب نداشتند.

کارگران تاکید کردند: طبق «آیین نامه چگونگی انتخاب، عملکرد، حدود و وظایف و اختیارات نمایندگان کارگران در کارگاه‌ها» هیات موسس گروهی متشکل از حداقل ۳ نفر از کارگران واحد هستند که به صورت داوطلبانه به منظور فراهم آوردن مقدمات اجرایی انتخاب نماینده کارگران به اداره کل، مدیریت واحد و کارگران معرفی می‌شوند این در حالی است که هیچکدام از اعضای هیات موسس از کارکنان طرف قرارداد این شرکت نبوده و هر سه نفر  شاغل شهرداری تهرانند که به این شرکت مامور شده‌اند.

این کارگران نمایشگاه شهر آفتاب گفتند: همکاران ما نه تنها شاهد این تخلفات بودند بلکه با وجود ارائه گزارشات تخلفات صورت گرفته به ناظرین اداره کار، آن‌ها مدعی شدند تخلفی رخ نداده است. به هر صورت باید گفت که کارگران حاضر در انتخابات براساس مشاهدات خود صحبت می‌کنند و نه چیز دیگر؛ چرا اگر اتفاقی رخ نمی‌داد دلیلی نداشت که اعتراض بکنند.

معترضان ادامه دادند: در نظر داشته باشید که تهدیدهایی قبل از شروع انتخابات و در حین برگزاری انتخابات صورت گرفته بود و مدیران تاکید داشتند که همه کارگران و کارکنان باید در انتخابات این دوره از نمایندگی شرکت کنند در غیر اینصورت حقوق و سایر مطالبات صنفی قانونی آن‌ها نادیده گرفته می‌شود.

آن‌ها در ادامه با اشاره به نحوه برگزاری انتخابات «نماینده صنفی کارگران نمایشگاه شهر آفتاب»، افزودند: حالا هم می‌گوییم اگر لیست‌ها و کارت‌های شناسایی رای‌دهندگان کنترل شود، آن وقت مشخص می‌شود که تخلفی رخ داده یا نداده است. مشکل اینجاست که می‌خواهند یک فرد نزدیک به مدیریت را به عنوان نماینده کارگران انتخاب کنند که این موضوع برای ما که می‌خواهیم مستقل فعالیت کنیم، قابل پذیرش نیست.

آن‌ها ادامه دادند: البته اتفاقات دیگری هم رخ داده؛ مثل اینکه عده‌ای که در انتخابات حضور نداشته‌اند را شناسایی کرده و به نام آن‌ها رای انداخته‌اند، این موضوع را یک نفر از همکاران ما گزارش کرده بود که وقتی متوجه شد موضوع را به بازرسان گزارش داد اما اعتنایی نکردند. به هر صورت ما برای پیگیری این موارد به اداره کار شکایت کرده و می‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم حقی از کارگران ضایع شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز