خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

افزایشِ ۲۷درصدیِ دستمزد با شعارِ «رشدِ تولید» مغایرت دارد

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۴۳۱۱

نایب رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار آذربایجان شرقی گفت: رسیدن به رشد تولید بدونِ توجه به حداقل حقوق کارگران امکان‌پذیر نیست، چراکه کارگران اولین و مهم‌ترین عامل تولید هستند. دستمزدی که شورایعالی کار تعیین کرده لطمه به مهم‌ترین عامل تولید می‌زند و جلوی رشد تولید را می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حبیب صادق‌زاده (نایب رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار آذربایجان شرقی) در انتقاد از مصوبه‌ی افزایش ۲۷ درصدی حقوق ۱۴۰۱ گفت: ارزان‌سازی نیروی انسانی کار به بهانه مهار تورم و در سالی که به نام مهار تورم و رشد تولید نام‌گذاری شده قابل قبول جامعه کارگری نیست. دستمزدی که هزینه‌های اولیه زندگی یعنی مسکن، اقلام غذایی، پوشاک و غیره را پوشش ندهد کارگران را به ورطه‌ی فقر می‌کشاند. 

وی گفت: رسیدن به رشد تولید بدونِ توجه به حداقل حقوق کارگران امکان‌پذیر نیست، چراکه کارگران اولین و مهم‌ترین عامل تولید هستند. دستمزدی که شورایعالی کار تعیین کرده لطمه به مهم‌ترین عامل تولید می‌زند و جلوی رشد تولید را می‌گیرد. افزایش ۲۷درصدیِ دستمزد، میل و رغبتِ کارگران برای کار در کارخانه‌ها را کم خواهد کرد. 

صادقزاده ادامه داد: از تلاش نمایندگان کارگران در تفهیم واقعیت‌های موجود کارگری به اعضای شورایعالی کار تشکر می‌کنیم اما دولت با این حرکت و این تصمیم یک‌جانبه موجب تضعیف تشکل‌های کارگری شد. 

این فعال کارگری گفت: دولت با استناد به کدام آمار و ارقام و کدام سیاست‌ها بر کاهش نرخ تورم تاکید دارد؟! کارگران با حقوق سال قبل خود کمتر از ده روزِ هزینه‌های اساسی خود را می‌توانستند تامین کنند و با افزایش ۲۷درصدیِ مزد نه تنها وضعیتِ آن‌ها تغییر نخواهد کرد بلکه موج جدیدِ افزایشِ قیمت‌ها و بالا رفتنِ نرخ تورم در سال جدید وضعیتِ آن‌ها را بدتر از قبل خواهد کرد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز