خبرگزاری کار ایران

راه‌اندازی کارخانه «پودر ژلاتین آریا» و اشتغال ۱۲۰ کارگر

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۱۵۸۱

واحد تولیدی «پودر ژلاتین آریا» با پیگیری مسئولان کشوری و استانی آغاز به کار می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، یک منبع کارگری در استان خراسان رضوی گفت: پس از گذشت حدود ۱۰ سال از تعطیلی مجموعه تولیدی «کپودر ژلاتین آریا»، اخیرا برخی مسئولان استانی وعده آغاز به کار این واحد را تا خرداد ماه سال آینده داده‌اند.

وی با بیان اینکه این کارخانه ظرفیت اشتغال حدود ۱۲۰ کارگر را به صورت مستقیم دارد، اظهار داشت: به کار گرفتن نیروی کار در این واحد تولیدی در حالی مورد تاکید است که اولویت جذب با کارگران قدیمی است که از گذشته در انتظار بازگشایی مجدد کارخانه بوده‌اند.

این کارگر گفت: این واحد تولیدی به عنوان یکی از دو واحد تولید ژلاتین در کشور است که در مجموعه کشتارگاه صنعتی مشهد واقع شده است. این کارخانه از حدود ده سال پیش به دلیل مشکلات تامین مواد اولیه تولید و مشکلات مالی تعطیل شد.

به گفته وی؛ ظرفیت تولید کارخانه در هروز ۴ تن و راندمان آن ۱۵ درصد است و خوراک اولیه کارخانه در هر روز، ۲۰تن استخوان گوسفند می‌باشد که به دلیل‌ عدم سازماندهی کشتارگاه‌ها و نبود فرهنگ استفاده از گوشت بدون استخوان در بین مردم این واحد صنفی مجبور به واردات استخوان از پاکستان شده بود.

وی با بیان اینکه ژلاتین دارویی مهم‌ترین ماده اولیه تولید پوکه‌های کپسولی خوراکی است که با فرایند فیزیکی و شیمیایی بسیار پیچیده از استخوان و حیوانات به دست می‌آید، گفت: چون کشورهای غربی اغلب با استفاده از استخوان و پوست خوک نسبت به استحصال ژلاتین اقدام می‌کنند و در شریعت اسلام این حیوان نجس و حرام است بنابراین یکی از متخصان داخلی توانسته فرمول استحصال ژلاتین دارویی حلال را به دست آورد.

طبق اظهارات وی؛ در ادامه روند حمایت دستگاه‌های اجرایی، بنا به قول و اظهار مسئولان شهرستانی، خطوط تولیدی این کارخانه به زودی راه‌اندازی خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز