خبرگزاری کار ایران

تصمیمات یارانه‌ای و کالابرگی نمایندگان مجلس:

اختصاص یک هزار میلیارد از درآمدهای مازاد هدفمندی برای تسهیلات نیازمندان/ درآمد حذف یارانه پردرآمدها برای یارانه نان نیازمندان/ ارائه کالابرگ الکترونیکی به دهک‌های پایین درآمدی

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۸۱۵۳

نمایندگان مجلس امروز در صحن علنی به بررسی و رای‌گیری درباره مفاد یارانه‌ای و کالابرگی بودجه سال آینده پرداختند.

به گزارش ایلنا، در نشست صحن علنی نمایندگان مجلس (سه شنبه شانزدهم اسفند) به بررسی و رای گیری درباره مفاد یارانه‌ای و کالابرگی بودجه سال آینده پرداختند. 

در نشست امروز قرار شد تا نمایندگان مردم در مجلس، سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها را موظف کردند تا از محل حذف یارانه خانواده‌های غیرمشمول برای تأمین یارانه نان و مستمری خانوارهای پشت نوبتی کمیته امداد و بهزیستی اختصاص دهد. 

نمایندگان در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور، با جزء (۶) بند (الف) تبصره (۱۴) ماده واحده این لایحه موافقت کردند. 

در جزء (۶) بند (الف) تبصره (۱۴) ماده واحده آمده است؛ سازمان هدفمندی یارانه‌ها موظف است منابع حاصل از حذف یارانه خانواده‌های غیرمشمول حمایت دولت و عوارض و مالیات بر ارزش‌افزوده موضوع جزء ۱-۶ این بند را با تخصیص سازمان صرفاً برای تأمین یارانه نان و بابت مستمری خانوارهای پشت نوبتی کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی به مبلغ ۸۰۰ میلیارد تومان هزینه نماید.

همچنین نمایندگان به دولت اجازه دادند به منظور جبران کاهش قدرت خرید دهک‌های پایین درآمدی علاوه بر یارانه نقدی و معیشتی، کالابرگ الکترونیکی به مشمولان اختصاص دهد.

نمایندگان براین اساس، در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور، با جزء (۷) بند (الف) تبصره (۱۴) ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

در پایان نمایندگان مردم در مجلس، با اختصاص اعتباری حدود هزار میلیارد تومان از محل درآمدهای مازاد هدفمندسازی یارانه‌ها برای پرداخت تسهیلات خُرد و قرض الحسنه به نیازمندان به صندوق امداد ولایت موافقت کردند.

نمایندگان بر همین اساس، در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور، با جزء (۷) بند (الف) تبصره (۱۴) ماده واحده این لایحه موافقت کردند. 

در جزء (۷) بند (الف) تبصره (۱۴) ماده واحده آمده است؛ مبلغ ده هزار میلیارد ریال (یک هزار میلیارد تومان) از محل مازاد درآمد حاصل از هدفمندسازی یارانه‌ها نسبت به جزء (۱) بند (الف) این تبصره جهت پرداخت تسهیلات خُرد و قرض الحسنه به نیازمندان به صندوق امداد ولایت درصورت تحقق مازاد اختصاص می‌یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز