خبرگزاری کار ایران

دبیرکل خانه کارگر در مراسم گرامیداشت ایام دهه فجر:

پیگیر بیمه کارگران ساختمانی و ۲۵ درصد متناسب‌سازی باقی‌مانده حقوق بازنشستگان هستیم

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۹۱۰۱

علیرضا محجوب گفت: توصیه‌ها در زمینه بیمه کارگران ساختمانی پاسخ دریافت نکرد لذا مجبور به استفاده از دو وکیل برای پیگیری شدیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نهمین روز مراسم بزرگداشت ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی در محل دانشگاه علمی کاربردی خانه کارگر با حضور اعضا و فعالان این تشکیلات برگزار شد.

علیرضا محجوب (دبیرکل خانه کارگر) در این مراسم با اشاره به مشکلات برخی اقشار کارگران در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب گفت: توصیه‌های ما درمورد بیمه کارگران ساختمانی پاسخی دریافت نکرد لذا پیگیری کردیم تا دو وکیل شکایتی در مورد تعویق بیمه و خسارات آن بکنند. دادستان در این زمینه مهلت خواست تا رسیدگی کلی انجام شود و از انبوه شکایات جلوگیری شود. 

وی افزود: لذا به اطلاع می‌رسانیم که بنا بر ضمانت دادگستری به شکایات رسیدگی شود. لذا ما در خانه کارگر و دفاتر در روزها اسامی افراد و مشکلات شان در حوزه کارگران ساختمانی افراد با کارت مهارت و کپی مدارک مثل کارت ملی و.. مراجعه کنند تا بتوانیم این مشکلات را برای کارگران ساختمانی رسیدگی کنیم. 

محجوب درباره مساله مطالبات مردم از تامین اجتماعی گفت در بحث افزایش مستمری ناشی از ۲۵ درصد باقی‌مانده همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، باتوجه قرارداشتن در سال آخر برنامه توسعه مسئولان باید بدانند که نباید بدعهدی کنند و کار را به فردا بیندازند. امسال نیز در بودجه هیچ ردیفی به سازمان تامین اجتماعی اختصاص نیافته است و سال آینده صندوق تامین اجتماعی مانند ما کارگران بی پول خواهد بود. 

دبیرکل خانه کارگر در پایان گفت: در مجلس انتظار داریم حق سازمان تامین اجتماعی از دولت مطالبه شود و ۳ درصد سهم دولت که عقب افتاده مطالبه شود. ما در این زمینه باید مطالبه گری کنیم و به سایر کارگران و بازنشستگان در زمینه حقوق‌شان اطلاع رسانی کنیم‌. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز