خبرگزاری کار ایران

معاون رفاه اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد:

مردم به میزان یارانه نقدی خود می‌توانند از تخفیف برخی کالاها در فروشگاه‌های متصل به شبکه وزارت کار استفاده کنند

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۸۳۶۰

ابوحمزه درباره نحوه اعمال تخفیف‌ها در شبکه طراحی شده وزارت کار گفت: میزان تخفیف استفاده شده توسط مردم به اندازه ریالی‌ای است که افراد از یارانه نقدی ۳۰۰ یا ۴۰۰ هزار تومانی خود دریافت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، معاون رفاه اجتماعی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با بیان برخی جزئیات از اجرای طرح «کالابرگ الکترونیکی» از پیاده‌سازی این برنامه دولت سیزدهم در آینده نزدیک خبر داد. 

داریوش ابوحمزه (معاون رفاه اجتماعی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی) با بیان اینکه هم‌اکنون دو هفته است که طرح «کالابرگ الکترونیکی» به‌صورت آزمایشی در تمام مناطق استان هرمزگان در حال اجراست، گفت: سیاست دولت این بوده است که با اصلاح سیاست یارانه‌ای خود در بهار امسال، این مبلغ را به صورت نقدی پرداخت کند. هم‌اکنون بخشی از جمعیت کشور این یارانه را به مبلغ ۴۰۰ هزارتومان دریافت کرده و سایر دهک‌ها و بخش‌ها مبلغ ۳۰۰ هزارتومان یارانه نقدی به صورت ماهانه دریافت می‌کند. اما بحث کالابرگ در قانون بودجه تصویب شده بود و مجلس پیگیر اجرای آن بود. در این دوره دولت به صورت کامل روی جزئیات اجرای آن بحث و کار کارشناسی انجام داد. 

وی افزود: آنچه رئیس جمهور نیز بر آن تاکید داشت این بود که سیاست کالابرگ الکترونیکی به گونه‌ای عملیاتی شود که اجرای آن برای مردم دردسری از جنس اجرای طرح سبد کالا یا طرح کوپن دهه‌های گذشته ایجاد نکند؛ زیرا در گذشته هم مفاسدی در شیوه اجرا به وجود می‌آمد و هم مردم در صفوف عرضه کالا دچار مشکل می‌شدند. برای چنین مسئله‌ای نیاز به ایجاد یک بستر فنی برای عرضه اقلام بود. به عبارت بهتر ما تخفیف‌هایی روی قلم کالای مهم و اساسی مصرفی در نظر گرفتیم که در آن نه کالا به صورت فیزیکی توزیع می‌شود و نه مبلغ پول جداگانه‌ای داده می‌شود بلکه یک شبکه که در وزارتخانه طراحی شده وجود دارد که به آن همه فروشگاه‌های زنجیره‌ای خصوصی و عمومی و حتی خرده فروش می‌توانند به آن متصل شوند و مردم بتوانند از آن‌ها اقلام خاصی را با تخفیف خریداری کنند. 

ابوحمزه درباره نحوه اعمال تخفیف‌ها در شبکه طراحی شده وزارت کار توضیح داد: میزان تخفیف استفاده شده توسط مردم به اندازه ریالی‌ای است که افراد از یارانه نقدی ۳۰۰ یا ۴۰۰ هزار تومانی خود دریافت می‌کنند. اینکه رقم این سبد در طی زمان باتوجه به بار مالی اجرای طرح چه تغییری بکند، بستگی به تصمیم بعدی دولت دارد. 

معاون رفاه وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی تاکید کرد: اجرای این طرح به صورت گام به گام و مرحله به مرحله به همه استان‌ها تسری خواهد یافت و در مرحله بعدی احتمالا سه استان مرکزی، گیلان و قزوین این طرح پیاده‌سازی و اجرا شود و به مرور زمان در همه کشور اجرا خواهد شد. 

وی با بیان این مطلب که زمان دقیق اجرای کامل و سراسری طرح در سال آینده هنوز مشخص نیست، گفت: در نظر داریم این طرح در اسرع وقت اجرایی شود. 

ابوحمزه با اشاره به بحث تعیین میزان سبد حداقل معیشت گفت: تعیین میزان سبد حداقل معیشت کارگران برخلاف خط فقر بر عهده یک کمیته در شورای عالی کار است و تصمیم درباره آن برعهده معاونت رفاه وزارت کار نیست اما ممکن است در جریان مباحثات شورای عالی کار از مجموعه معاونت رفاه اجتماعی نیز مشاوره کارشناسی لازم برای تعیین سبد حداقل معیشت اخذ شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز