خبرگزاری کار ایران

امضای مقاوله نامه ایمنی و بهداشت شغلی با حضور وزیر کار ایران و دبیرکل سازمان جهانی کار

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۸۲۶۸

مقاوله نامه ۱۵۵ سازمان جهانی کار با حضور دبیرکل این سازمان و وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در یک نشست مجازی امضا شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مراسم امضای مقاوله نامه شماره ۱۵۵ سازمان جهانی کار با حضور آقای گیلبرت هانگبو دبیرکل این سازمان و علی بحرینی (سفیر و نماینده ایران در سازمان جهانی کار) در ژنو برگزار شد.

این مراسم با ارتباط مستقیم مجازی با وزارت کار و در حضور صولت مرتضوی (وزیر تعاون کار، تعاون و رفاه اجتماعی) برگزار شد. 

صولت مرتضوی در این تماس تصویری ضمن عرض تسلیت به مردم ترکیه و سوریه در حادثه زلزله بزرگ این کشور گفت: مفتخریم که در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران در یک اتفاق مبارک آیین الحاق ایران به مقاوله نامه ایمنی و بهداشت شغلی (شماره ۱۵۵) سازمان بین المللی کار را برگزار می‌کنیم.

وی افزود: ما این افتخار را داریم که در شرایط تحریم و فشار زورگویان جهانی به الگویی برای مقاومت و ایستادگی برای سایر ملت‌ها بدل شدیم‌. برای همزیستی مسالمت آمیز و افزایش تعامل اقتصادی نیازمند برقراری ارتباط عادلانه برمبنای بازی برد-برد روابط سازنده داشت. 

مرتضوی گفت: خوشحالم که فرآیند پیوستن ایران به کنوانسیون ایمنی و بهداشت شغلی با حمایت شرکای اجتماعی سه جانبه و مراحل قانونی انجام شده و لایحه آن در مجلس ما نیز در آبان ۱۴۰۰ مصوب شد و اکنون در حال بررسی در کمیسیون تخصصی مربوطه در هیات دولت قرار دارد.

وزیر کار با اشاره به این مطلب که ایران در مسیر ارتقا فرهنگ ایمنی و بهداشت کار، روند کاهش حوادث کار را در کارگاه‌ها  کاهش داده است، افزود: در شرایط تحریمی موفق شدیم طی یک دوره کاهش ۱۵ درصد حوادث را داشته باشیم و مرگ و میر در محیط کار را کمتر کنیم. من اینکه در شرایط تحریم ناجوانمردانه وسایل و ابزار ایمنی این موفقیت با آیین نامه‌های ایمنی و مشارکت و استفاده از ظرفیت تشکل‌های کارگری و کارفرمایی در راستای کاهش حوادث کار حرکت کنیم‌. 

در این جلسه گیلبرت هانگبو(دبیرکل سازمان جهانی کار) پس از امضای مقاوله‌نامه اظهار کرد: ما از جمهوری اسلامی ایران و مقامات آن در حوزه مسائل کار به دلیل همکاری و پیوستن در این کنوانسیون تشکر کرده و امیدواریم روند همکاری‌ها ادامه پیدا کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز