خبرگزاری کار ایران

درخواست یک بازنشسته از مدیرعامل تامین اجتماعی: همان پنج درصد را به ما بدهید!

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۸۰۴۸

یک بازنشسته‌ی کارگری در واکنش به اظهارات مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: قانون را اجرا کنید.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مروتی (بازنشسته‌ی کارگری) در واکنش به اظهارات روز گذشته‌ی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: می‌خواهند با کوچک‌سازی مساله، عدم اجرای قانون را لاپوشانی کنند؛ حق و حقوق قانونی بازنشستگان کارگری باید به رسمیت شناخته شود، حالا هرچقدر هم این حقوق دامنه‌ی شمول محدودی داشته باشد یا تاثیرش ناچیز باشد.

روز گذشته، میرهاشم موسوی در مورد باقیمانده‌ی متناسب‌سازی بازنشستگان کارگری گفت: یکی از دغدغه های ما، معیشت بازنشستگان است، ۷۰ درصد بازنشستگان ما حداقل بگیر هستند. افزایش ۵۷ درصدی و ۳۸ درصدی برای دو گروه درآمدی ما یک افزایش بی سابقه در سال جاری بوده و ما به قانون عمل کردیم. متناسب سازی ۲۵ درصد حقوق بازنشستگان در سال های ۹۹ و ۱۴۰۰ رقم خورده و آن ۲۵ درصد باقی مانده برای سایر سطوح است که ۹۰۰ هزار نفر هستند و در کل حقوقشان ۵ درصد اثر دارد.

مروتی می‌گوید: چرا این پنج درصد را بیش از ده ماه معطل گذاشتید؛ شما که اول سال گفتید منابع دارید، چرا اجرای آن اینهمه تاخیر داشت؟

این بازنشسته افزود: بایستی قانون را اجرا کنند و قانون می‌گوید باقیمانده متناسب‌سازی از ابتدای سال لازم‌الاجراست؛ لذا باید معوقات آن به بازنشستگان پرداخت شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز