خبرگزاری کار ایران

یک فعال کارگری:

تکلیف باقیمانده متناسب‌سازی را مشخص کنید

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۵۶۶۷

دبیر اجرایی خانه کارگر قزوین از وزیر کار و مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی خواست زمان اجرای ۲۵ درصد باقیمانده‌ی متناسب‌سازی سال بازنشستگان کارگری را مشخص کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عیدعلی کریمی با ابراز تأسف از تبعیض‌هایی که بین بازنشستگان تامین اجتماعی با بازنشستگان سایر صندوق‌ها صورت می‌گیرد، گفت: از آقایان وزیر کار و مدیرعامل تامین اجتماعی درخواست می‌کنیم هر چه سریعتر باقیمانده متاسب‌سازی بازنشستگان کارگری را اجرایی کنند.

او با بیان اینکه چرا باید بازنشستگان کارگری باید برای وصول تک تک مطالباتشان مطالبه‌گری کنند، افزود: در حالی  بازنشستگان کارگری از دو سال پیش در انتظار پرداخت ۲۵ درصد باقیمانده متناسب‌سازی خود هستند که متناسب‌سازی بازنشستگان دولتی از ابتدای هر سال برای جبران تورم و گرانی‌ها اجرایی می‌شود.

کریمی با بیان اینکه تناسب‌سازی هر زمان اجرا شود، باید مابه‌التفاوت آن از ابتدای سال پرداخت شود، گفت: بنابراین ما بازنشستگان کارگری منتظر اجرای قانون هستیم تا جوابگوی بازنشستگانی باشیم که پیگیر باقیمانده متناسب‌سازی خود هستند. درخواست آنها مشخص شدن زمان دقیق اجرای باقیمانده‌ی متناسب‌سازی است.

این فعال کارگری با بیان اینکه اجرای کامل متناسب‌سازی و پرداخت معوقات آن، حق قانونی بازنشستگان است، گفت: این ۲۵درصد جدا از حقوق کارگران است و سازمان نباید با این تحلیل که یکبار حقوق‌ها افزایش پیدا کرده، از قید ۲۵درصد باقیمانده‌ی متناسب‌سازی بگذرد.

به گفته وی؛ با تورم امروز، حقوق‌های دریافتی کفاف هزینه‌های زندگی را نمی‌دهد. اکثر کالاهای اساسی افزایش چند برابری داشته‌اند. در چنین وضعیتی انصاف نیست که بازنشستگان کارگری به دنبال افزایش حداقلی حقوق خود باشند.

کریمی تاکید کرد: مهمترین خواسته فعلی بازنشستگان درآمدن از بلاتکلیفی است چراکه اعمال ۲۵ درصد باقیمانده همسان‌سازی، حق مسلم بازنشستگان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز