خبرگزاری کار ایران

وزیر کار: اجرای طرح استاد شاگردی و آموزش در محیط کار، کمک شایانی به اشتغال جوانان می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۹۰۹۷

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ششمین نشست شورای عالی آموزش و تربیت فنی‌و‌حرفه‌ای و مهارتی بر توسعه نهضت مهارت‌افزایی در گام دوم انقلاب اسلامی‌ تأکید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «سیدصولت مرتضوی» در ششمین نشست شورای عالی آموزش و تربیت فنی‌وحرفه‌ای و مهارتی که با حضور «مجید انصاری» عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، «غلامحسین حسینی‌نیا» معاون وزیر کار و رئیس سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای کشور و سایر اعضای حقوقی و حقیقی این شورا برگزار شد بر احیای نظام استاد شاگردی با محوریت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان و دانشجویان تأکید کرد. 

وی با ابراز خرسندی از اجرای طرح استاد شاگردی و آموزش در محیط کار واقعی از سوی سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای کشور، افزود: نگاه ما در وزارتخانه، نگاه به جامعه است و طرح‌های مذکور کمک شایانی به اشتغال جوانان می‌کند. 

«مجید انصاری» عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در این نشست با تأکید بر رفع خلاء مهارت‌آموزی جوانان گفت: مهارت‌آموزی موجب اشتغال‌زایی جوانان و کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود.  وی، توسعه نهضت مهارت‌افزایی را موجب گره‌گشایی از معضل بیکاری دانست. 

«غلامحسین حسینی‌نیا» دبیر شورای عالی آموزش و تربیت فنی‌وحرفه‌ای و مهارتی و رئیس سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای کشور، در این نشست گزارشی پیرامون عملکرد دبیرخانه این شورا در دولت مردمی سیزدهم با محوریت ارائه ساز و کار لازم برای تقویت ارتباط بین نظام اطلاعات بازارکار، نظام اطلاعات آموزش و تربیت فنی‌وحرفه‌ای و مهارتی، نظام طبقه‌بندی مشاغل و صلاحیت حرفه‌ای، بررسی آیین‌نامه نحوه تعیین انجمن‌های علمی، حرفه‌ای، اتحادیه‌ها و صفوف حرفه‌ای و شغل جهت عضویت در ارکان نظام، طرح مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی و دستاوردهای تیم‌های ملی مهارت کشورمان در مسابقات جهانی مهارت ۲۰۲۲ ارائه کرد. 

وی با اشاره به نقش مهم اصناف در آموزش مستقیم محیط کار واقعی گفت: مرکز ثابت دولتی و آموزشگاه فنی‌وحرفه‌ای آزاد از ظرفیت‌های آموزشی سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای کشور است که با همکاری یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد صنفی انقلاب بزرگی در عرصه مهارت‌آموزی کشور ایجاد خواهد شد. 

در این نشست اعضای حقیقی و حقوقی شورای عالی آموزش و تربیت فنی‌وحرفه‌ای و مهارتی به بحث و تبادل نظر در زمینه تصویب و اصلاح دستورات جلسه پرداختند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز