خبرگزاری کار ایران

استاندار آذربایجان شرقی:

54 درصد جمعیت آذربایجان شرقی تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۵۰۵۳

استاندار آذربایجان شرقی گفت: نزدیک به 54 درصد جمعیت استان آذربایجان شرقی تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند

به گزارش ایلنا از تبریز، عابدین خرم در جلسه بررسی دستاوردهای سفر اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس به استان آذربایجان شرقی، که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و روسای سازمان های تابعه برگزار شد، با بیان اینکه نزدیک به 54 درصد جمعیت استان آذربایجان شرقی تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند، گفت: در استان 7 مرکز تولیدی در حوزه وزارت کار وجود دارد که بزرگترین واحد تولید سرم از جمله این تولیدات است.

خرم با یادآوری اینکه، قبل از تحویل گرفتن دولت روزانه حدود 10 اعتصاب کارگری در سطح استان وجود داشت که با پیگیری های صورت گرفته این مشکلات تا حدودی رفع شده، تصریح کرد: در حوزه آسیب های اجتماعی 14 مرکز در شهرستان ها و 5 مرکز در شهر تبریز وجود دارد و به همین دلیل با اقدامات انجام یافته عاری از هرگونه معتاد متجاهر در سطح شهر هستیم.

وی افزود: در حال حاضر 70 محله حاشیه نشین با 450 هزار ساکن در استان وجود دارد از این تعداد 18 محله حاشیه نشین تنها مربوط به شهر تبریز است که در رابطه با این موضوع از سوی بنیاد مسکن، اداره کل راه و شهرسازی و شهرداری های استان اقدامات خوبی انجام شده تا 7 هزار مسکن برای ساکنین این محلات ساخته شود.

استاندار آذربایجان شرقی، با اشاره به اینکه، در حوزه آسیب های اجتماعی همچون قتل، نزاع و... از رتبه خوبی نسبت به کشور برخوردار هستیم، گفت: بعد از سفر رییس جمهور به استان آذربایجان شرقی امیدهایی در استان شکوفا شد و پروژه های راکد و نیمه فعال که سال های قبل بلاتکلیف بودند شروع بکار کردند.

حسین حاتمی، نماینده حوزه انتخابیه هوراند کلیبر خداآفرین و دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس نیز در این جلسه گفت: شهرستان های هوراند، کلیبر و خداآفرین بیشترین ضریب محرومیت و کم ترین برخورداری را دارند.

وی افزود: در سه شهرستان هوراند، کلیبر، خداآفرین یک بیمارستان و شعبه تامین اجتماعی وجود ندارد، متاسفانه تا به امروز از دولت محرومان رویکرد کرامت ندیده ایم و در صورت ارائه خدمات به دلیل بحث اینترنت با مشکل اساسی مواجه می شویم.

حاتمی با تاکید بر اینکه یک سوم جمعیت این سه شهرستان تحت پوشش بهزیستی هستند، گفت: برای شهرستان هوراند نیازمند راه اندازی خط اجتماعی اورژانس 123 و تاسیس اداره بهزیستی و اداره تامین اجتماعی، احداث یک واحد ورزشی، هستیم و یک واحد گاو داری با ظرفیت 6 هزار راس در شهرستان کلیبر با پیگیرهای انجام یافته مجوز این واحد صادر شده است اما همچنان به مرحله اجرایی نرسیده است.

سید حمزه امینی، نماینده هشترود، چاراویماق و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه استانی با جمعیتی بیش از 4 میلیون نفر تنها 1 بیمارستان تامین اجتماعی دارد، گفت: یکی از الزامات شهرستان هشترود احداث ساختمان بهزیستی این شهرستان و در دستور کار قرار گرفتن تبدیل نمایندگی اداره کار به اداره مستقل است.

باید منابع و مصارف متعادل باشد

در پایان جلسه، صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی کشور با شنیدن سخنان نمایندگان استان، گفت: آرزومندم مشکلات این جامعه هدف حل شود، استان آذربایجان شرقی ظرفیت های خوبی دارد این اولین جلسه مشترک استانی با کمیسیون اجتماعی مجلس است تلاش میکنیم در پایان سفر خروجی این نشست ها تبدیل به برنامه شود.

وی افزود: در حوزه اشتغال هیچ دلیل و بهانه ای برای اینکه بگوییم نمی توانیم اقدامی انجام دهیم وجود ندارد، اگر به موضوع اشتغال رویکرد منفی داشته باشیم در حوزه سرمایه گذاری و بحث تامین نیرو در آینده با مشکل اساسی برخورد خواهیم کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه متاسفانه غفلت ما از بیان حقایق باعث شده رسانه های معاند بر مرکب سوار شوند، گفت: باید با تلاش و همکاری یکدیگر مشکلات را رفع کنیم در بحث اشتغال، تامین اجتماعی و تکفل اجتماعی مسئولیت داریم و باید اقدامات بایسته انجام دهیم و از بنگاه داری به سمت سرمایه داری برویم.

وی ادامه داد: در این حالت به مولفه ۲۵ درصد تعاون اقتصادی خواهیم رسید و بخشی دیگر از دارائی ها و کارخانجات را به تعاونی ها واگذار می کنیم باید منابع و مصارف متعادل باشد در مبحث پدافند غیرعامل باید در برخی ساختارها از جمله تامین دارو رویکردی داشته باشیم که با یک تحول دچار نوسان نشویم.

مرتضوی، در پایان تاکید کرد: بخش خصوصی بخش فعالی است باید فرصت استفاده از این ظرفیت را داشته باشیم در بسیاری از بخش ها مخصوصاً استان های مرزی که ظرفیت صادرات وجود دارد، نباید این ظرفیت ها نادیده گرفته شوند معنی عدالت این نیست که تنها در مرکز استان ارائه خدمات داشته باشیم باید گستره خدمات به شهرستان ها هم برسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز