خبرگزاری کار ایران

استاندار آذربایجان شرقی خبرداد؛

افزایش ۴۰ درصدی میزان ترانزیت در مرزهای ایران، جمهوری آذربایجان و نخجوان

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۱۴۵۷

استاندار آذربایجان شرقی گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌ های انجام شده برای افزایش تسهیلات مرزی، میزان ترانزیت در مرزهای ایران، جمهوری آذربایجان و نخجوان ۴۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان آذربایجان شرقی، عابدین خرم، در بازدید از پایانه‌های مرزی استان اظهار کرد: با توجه به اینکه یکی از سیاست‌های دولت سیزدهم تسهیل در تردد مرزها و افزایش امکانات ترانزیتی و تسهیل در صادرات و واردات است، در دو سوی مرز ایران و جمهوری آذربایجان شرایط قابل قبولی ایجاد شده است.

وی افزود: اما براساس ارزیابی‌هایی که انجام شده، به رغم افزایش خوب در شاخص‌های مرزی و تبادلات بین ۲ طرف باید برخی از موانع و مشکلات با هماهنگی طرف مقابل برطرف شود.

استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: تمهیدات لازم در جهت تسهیل ترانزیتی صادرات واردات و تردد مسافران برای رفت و آمد در دو سوی مرز انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه در هر حال باید ارزیابی‌ها ادامه داشته باشد، گفت: با مناسب سازی و تسهیل تردد، افزایش ترانزیت و سهولت در تبادل کالا موجب شده تا میزان تبادلات تجاری و کالایی به لحاظ وزنی و عرضی افزایش یابد.

بالاترین مقام مسئول استان گفت: باید تسهیلاتی که از طرف ایرانی در این سوی مرزها ایجاد شده، به طور هماهنگ در آن سوی مرزهای جمهوری آذربایجان به نخجوان نیز ایجاد شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان نیز در این بازدید با بیان اهمیت پایانه مرزی های مرزی جلفا و نوردوز در ترانزیت و حمل و نقل بین المللی منطقه گفت: در۷ ماه اول سالجاری ۶۱ هزارو ۸۹۲ دستگاه کامیون ایرانی و خارجی از مرزجلفا ترددکرده است که درمقایسه بامدت زمان مشابه سال قبل ۶۰ درصد افزایش یافته است.

اورجعلی علیزاده افزود: دراین مدت ۶۲هزار و۷۶۲ کامیون ایرانی و خارجی ازمرز نوردوز تردد کرده اند که این آمار درمقایسه بامدت مشابه سال قبل۱۰ درصدافزایش رانشان می دهد.

وی افزود در همین مدت بیش ۱۰۱هزار و ۴۰۰ مسافرایرانی و خارجی از مرز جلفا و بیش از۱۳۱ هزار مسافر نیز از مرز نوردوز تردد کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز