خبرگزاری کار ایران

استاندار آذربایجان شرقی:

زبان فرهنگ و هنر می تواند زمینه ساز و عامل رشد و تعالی بشریت باشد

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۴۸۲۹

استاندار آذربایجان شرقی گفت: زبان فرهنگ و هنر می تواند زمینه ساز و عامل رشد و تعالی بشریت باشد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، عابدین خرم، در آیین اختتامیه روزهای فرهنگی جمهوری تاجیکستان در تبریز اظهار داشت: هر جا سخن از فرهنگ، هنر، فرهیختگان و ادبای هر کشور است، قطعا هویت و تمدن آن ملت نیز ورد زبان خواهد بود.

وی هنر را زبان مشترک میان ملت ها دانست و خاطرنشان کرد: امروز نیازمند گسترش مناسبات فرهنگی میان ایران و تاجیکستان هستیم،‌ چراکه تاریخ مشترک و تمدن دیرین این دو کشور وجوه مشترک بسیاری را نمایان می کند که هر یک برای تعمیق تعاملات در عرصه های مختلف قابل بررسی است.

خرم، با اشاره به پیشینه فرهنگ، هنر و تمدن آذربایجان و تبریز خاطرنشان کرد: اگر کمال الدین خجندی، تبریز را برای سکونت انتخاب می کند، نشان از جاذبه های فرهنگی و هنری این دیار برای تعالی طبع هنرمندان،‌ شعرا و اندیشمندان دارد.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر لزوم تداوم رویدادهایی از این دست در تبریز گفت: زبان فرهنگ و هنر نه تنها می‌تواند صلح‌ و‌ دوستی را میان بشریت حاکم کند، بلکه می تواند عاملی برای رشد و تعالی بشریت باشد.

هفته فرهنگی تاجیکستان در ایران با حضور وزرای فرهنگ ایران و تاجیکستان و رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و شخصیت‌های فرهنگی و هنری داخلی و خارجی در تهران برگزار شد و در ادامه همزمان با تهران و شیراز در روزهای 14 و 15 مهر در تبریز نیز برگزار شد.

بازدید از مکان‌های فرهنگی و تاریخی، حضور در مقبره کمال خجندی، بازدید از هنرستان‌ موسیقی، اجرای برنامه توسط گروه‌های هنری از جمله گروه موسیقی، قرائت شعر توسط شعرای تاجیکستانی و... از جمله برنامه‌های این رویداد فرهنگی در تبریز بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز