خبرگزاری کار ایران

در نشست شورای معاونان وزارت کار و رئیس‌جمهور مطرح شد؛

ضرورت بازبینی سند ارتقای بهره‌وری وزارت کار

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۵۵۱۹

صولت مرتضوی گفت: ارتقای بهره‌وری در وزارت کار منجر به تسریع در توسعه رفاه اجتماعی و نیز بهبود عملکرد سازمان‌های تابعه می‌شود.

به گزارش ایلنا، سیدصولت مرتضوی (وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی) در نشست شورای معاونین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور میثم لطیفی (معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور) و میرسامان پیشوایی (رئیس سازمان ملّی بهره‌وری ایران)، به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در بدنه وزارتخانه برای ارتقای بهره‌وری اشاره و اظهار کرد: ارتقای بهره‌وری در وزارت کار منجر به تسریع در توسعه رفاه اجتماعی و نیز بهبود عملکرد سازمان‌های تابعه می‌شود.

وی افزود: اصلاحات ساختاری برای افزایش بهره‌وری در کشور ضروری است و در این مسیر اصلاح فرآیندهای معیوب نیز باید مدنظر باشد.

مرتضوی با بیان اینکه اصلاح منابع انسانی مهمترین رکن در ارتقای بهره‌وری است، گفت: سرمایه انسانی ما باید مجهز به تعهد و تخصص باشند.

وزیر کار اظهار کرد: امروزه بهره‌وری به عنوان یک فرهنگ و نگرش به کار و زندگی مطرح‌شده و نتیجه بهبود آن توسعه اقتصادی است.

وی با اشاره به این‌که افزایش درآمد حاصل از فروش الزاماً بهبود بهره‌وری را تضمین نمی‌کند، گفت: عبور از بنگاه‌داری هم یکی از مؤلفه‌های ارتقای بهره‌وری است که به کوچک‌سازی دولت نیز کمک می‌کند.

مرتضوی با بیان اینکه سازمان بین‌المللی کار در تولید محصولات مختلف ادغام چهار عامل زمین، سرمایه، کار و سازماندهی را ضروری می‌داند، اظهار داشت: باید در افزایش خط تولید شرکت‌ها با هدف افزایش اشتغال توجه شود.

در پایان این نشست از جمعی از معاونین و مدیران برتر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان‌های تابعه در کمیته ارتقای بهره‌وری تقدیر شد.

در ادامه این نشست میثم لطیفی رئیس سازمان امور استخدامی نیز در سخنانی تاکید کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به جهت اهمیت مسائل ماموریتی به تقویت سیستم خلاقیت در حل مسئله نیاز دارد.

وی با بیان اینکه بازخوانی ماموریت‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌تواند بهره‌وری را ارتقا دهد، افزود: تجمیع صندوق‌های بازنشستگی با اینکه قانون مجلس شورای اسلامی است، اما همچنان بر زمین مانده و باید به جدیت دنبال شود.

لطیفی گفت: بهره‌وری ما در حوزه توسعه رفاه اجتماعی باید شفاف و قابل اندازه گیری باشد و در این حوزه بتوانیم سهم سایر دستگاه‌ها را نیز مشخص کنیم.

معاون رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه ارتقای بهره‌وری سیستم اداری گفتمان دولت سیزدهم است، اظهار داشت: با تاکید و سیاست ویژه آیت‌الله رئیسی سازمان ملی بهره‌وری به جایگاه واقعی خود برگشت و تلاش داریم با تدوین سیاست‌ها و نظارت بر ارتقای بهره‌وری سیستم اداری به تحقق وعده‌های دولت عمل کنیم.

وی افزود: نیاز امروز کشور تربیت نیروهای انسانی ماهر است و همین امر با توجه به ظرفیت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای زیر مجموعه وزارت کار رسالت این وزارتخانه را پررنگ کرده است.

لطیفی گفت: سند ارتقای بهره‌وری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیاز به بازبینی دارد و برای این مهم آمادگی کافی برای همکاری داریم.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور بیان داشت: ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی همسو با سند تحول دولت مردمی با هدف ارتقای خدمت صادقانه صورت می‌گیرد و تلاش داریم به وسیله سازمان ملی بهره‌وری به رفع خلاهای سیستم اداری کمک کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز