خبرگزاری کار ایران

در کمیسیون آموزش مجلس انجام شد؛

تصویب کلیات اساسنامه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۸۳۸۷

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اساسنامه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با هدف تغییر ساختار، برای چابک‌سازی مهارت آموزی در کشور تدوین شده است.

به گزارش ایلنا، غلامحسین حسینی نیا (رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای)، کلیات اساسنامه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور که با امضای ۳۷ نفر از نمایندگان شریف مردم، تسلیم هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی شده بود با اتفاق آرا در کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری به تصویب رسید. 

وی بیان داشت: طرح اساسنامه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، یکی از دستورات جلسه بود که پس از تصویب کلیات آن مقرر شد، مفاد و جزئیات اساسنامه در کمیته فنی و حرفه‌ای و مهارت آموزی با حضور نمایندگان مرکز پژوهش‌های مجلس، سازمان‌های آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و سازمان برنامه و بودجه کشور، مورد بررسی بیشتر قرار گیرد. 

وی تصریح کرد: پس از تصویب مفاد اساسنامه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در کمیته فنی و حرفه‌ای و مهارت آموزی، اساسنامه مذکور در بهمن ماه سال جاری، دوباره در کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی طرح می‌گردد. 

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: این اساسنامه با هدف تغییر ساختار، برای چابک‌سازی مهارت آموزی در کشور تدوین شده است. 

به گفته رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای، اصلاح ساختار از سطح ستاد تا شهرستان ها، رتبه‌بندی و طراحی مسیر شغلی مربیان، ایجاد مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای هیأت امنائی در کنار مراکز ثابت دولتی و آموزشگاه‌های آزاد، پیش بینی اختصاص مجدد ۲ درصد از درآمد حاصل از اجرای قانون کارآموزی، اصلاح ساعات کاری مربیان، راه اندازی شورای مهارت در تمامی استان‌ها به صورت رسمی و دارای قانون مشخص و… از مفاد این اساسنامه می‌باشد. 

حسینی نیا با اشاره به ظرفیت‌های ویژه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای از جمله ۶۴۰ مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای دولتی و حدود ۱۴ هزار آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد، گفت: این سازمان، متولی ارائه آموزش‌های غیررسمی مهارتی در ۶۵۰۰ استاندارد آموزشی، با هدف تربیت نیروی کار ماهر و نیمه‌ماهر (آموزش جویندگان کار فاقد مهارت)، ارتقای مهارت نیروی کار شاغل، ایجاد و توسعه کارآفرینی، افزایش خوداشتغالی، ایجاد مهارت‌های پیش از اشتغال به منظور کاهش دورۀ جست‌وجوی شغلی و تقویت کسب شغل و… می‌باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز