خبرگزاری کار ایران

مشکل معوقات مزدی کارگران سیمان آباده ادامه دارد

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۵۷۳۷

کارگران شاغل در کارخانه سیمان آباده در استان فارس برای دریافت حقوق همچنان با مشکل مواجه هستند.

به گزارش ایلنا، از قرار معلوم کارگران شاغل در کارخانه سیمان آباده در استان فارس برای دریافت حقوق با مشکل مواجه هستند. میثم خداد داد (فرماندار شهرستان آباده) در تشریح مشکلات این کارخانه و کارگران آن در گفتگو با سایر رسانه‌ها گفت: کارخانه سیمان آباده دچار مشکلات مدیریتی است و مدیریت ضعیف باعث شده جدا از پرداخت نشدن سود سهام سهامداران، معوقات مزدی ۹ ماهه کارگران نیز پرداخت نشود.

به گفته وی، در پیگیری مطالبات هیچیک از مسئولان کارخانه  به کارگران پاسخگو نیستند و زمانی که ما به اتفاق مقامات امنیتی و قضائی شهرستان برای پیگیری مشکلات ایجاد شده به کارخانه سیمان آباده مراجعه کردیم، با بی‌اعتنایی مدیران کارخانه مواجه شدیم.

او با بیان اینکه وضعیت تولیدات این کارخانه خوب است و توانایی مالی پرداخت حقوق کارگران را دارد، افزود: میزان فروش سیمان در این کارخانه در سال۹۸ حدود ۳۰۸ هزار تن، در سال ۹۹ حدود ۲۹۹ هزار تن، در سال ۱۴۰۰ حدود ۲۱۱ هزارتن و در سال ۱۴۰۱ حدود ۱۷۸ هزار تن بوده است که بر این اساس می‌شود گفت این کارخانه با برنامه‌ریزی بهتر؛ امکان پرداخت حقوق کارگران را داشته است.

خداداد گفت: ️طی سالیان گذشته کمک‌ها و مساعدت‌های فراوانی به این کارخانه در حوزه پرداخت معوقات آب، برق و گاز و همچنین موضوعات مالیات و بیمه‌ای صورت گرفته اما متاسفانه بعضا معوقات ۹ماهه کارگران پرداخت نشده که جای تاسف است.

وی ادامه داد: ️وضعیت عمرانی و بهداشتی کارخانه نیز که به هیچ عنوان قابل قبول نیست و محیط کاری کارگران بسیار نامناسب است و موضوع کارخانه سیمان و پرداخت معوقات کارگران را تا حصول نتیجه و بطور جدی پیگیری خواهیم کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز