خبرگزاری کار ایران

کارگران سیمان آباده معوقات مزدی دارند

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۶۳۳۶

حدود ۱۸۰ کارگر شاغل در کارخانه سیمان آباده در استان فارس، تا شش ماه مطالبات مزدی پرداخت نشده، دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، منابع کارگری در کارخانه سیمان آباده گفتند: این واحد صنعتی حدود ۱۸۰ کارگر قراردادی و پیمانکاری دارد که به دلیل مشکلات مالی تاشش ماه مطالبات مزدی پرداخت نشده، طلبکارند.

به نقل از کارگران این کارخانه گفته می‌شود؛ فعالیت کارخانه سیمان آباده که در کیلومتر ۳۰ جاده آباده به شیراز واقع شده است، از چند ماه قبل دچار مشکلات مالی و مدیریتی است.

آن‌ها با بیان اینکه هم‌اکنون کارگران این کارخانه از وضعیت موجود رضایت ندارند، در ادامه گفتند: افزایش مشکلات تولید در این کارخانه تهدیدی برای امنیت شغلی کارگران کارخانه شده است.

کارگران کارخانه سیمان آباده درباره سایر مشکلات صنفی خود گفتند: به غیر از بحث تاخیری که در پرداخت معوقات مزدی کارگران وجود دارد، پرداخت حق بیمه کارگران نیز با مشکل روبرو است.

به گفته آن‌ها؛ کارفرمای این واحد تولیدی معتقد است به دلیل کمبود سرمایه، کارخانه امکان پرداخت مطالبات کارگران خود را ندارد.

کارگران سیمان آباده با بیان اینکه در نتیجه وضعیت پیش آمده؛ ممکن است تعطیلی کارخانه اتفاق بیفتد، در خاتمه افزودند: در حال حاضر چشم امید کارگران سیمان آباده به مسئولان قوه قضاییه و دولت است تا نسبت به مشکلات ایجاد شده چاره‌اندیشی کنند و نگذارند کارخانه با ۳۰ سال قدمت و تجربه در صنعت سیمان درحالی‌که زمینه اشتغال حدود ۱۸۰ نفر را در شهرستان آباده به صورت مستقیم ایجاد کرده، تعطیل شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز