خبرگزاری کار ایران

مرکز آمار ایران اعلام کرد:

تورم ماهانه آذرماه ۴۵ درصد/ فاصله ۱۰ درصدی تورم فقیرترین‌ها از ثروتمندترین‌ها

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۳۷۱۰

آمار مرکز آمار در مورد گروه عمده «کالاهای غیر خوراکی و خدمات» بین ۳۳.۵ درصد برای دهک پنجم تا ۳۷.۱ درصد برای دهک دهم است.

به گزارش ایلنا، مرکز آمار ایران با اعلام آمار جدید از تورم آذرماه ۱۴۰۱ خبر داد که نرخ تورم کل کشور در آذر ماه ۱۴۰۱ برابر ۴۵.۰ درصد است. تورم آذرماه در دهک‌های مختلف هزینه‌ای در بازه ۴۲.۵ درصد برای دهک دهم تا ۵۱.۷ درصد برای دهک اول (فقیر) نوسان دارد. 

محدوده تغییرات تورم دوازده ماهه در گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» بین ۶۲.۱ درصد برای دهک هشتم تا ۶۶.۷ درصد برای دهک اول است. همچنین خبر مذکور در مورد گروه عمده «کالاهای غیر خوراکی و خدمات» بین ۳۳.۵ درصد برای دهک پنجم تا ۳۷.۱ درصد برای دهک دهم است. 

فاصله تورمی دهک‌های هزینه‌ای

بر اساس اعداد مربوط به تورم در میان دهک‌های مختلف هزینه‌ای، فاصله تورمی دهک‌ها در این ماه به ۹.۲ واحد درصد رسید که نسبت به ماه قبل (۸.۵ واحد درصد) ۰.۷ واحد درصد افزایش داشته است. فاصله تورمی در گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» نسبت به ماه قبل ۰.۴ واحد درصد افزایش داشته است و در گروه عمده «کالاهای غیر خوراکی و خدمات» نسبت به ماه قبل ۰.۱ واحد درصد کاهش داشته است. 

آمار ماهانه آذرماه به تفکیک تورم استانی

در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای کشور مربوط به استان تهران با ۲.۹ درصد و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان کرمان با ۰.۴ درصد است. 

درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای کشور ۴۸.۵ درصد می‌باشد. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان سیستان و بلوچستان (۶۱.۳ درصد) و کمترین آن مربوط به استان بوشهر (۴۰.۷ درصد) است. 

نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به آذر ماه ۱۴۰۱ برای خانوارهای کشور به عدد ۴۵.۰ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان لرستان (۵۰.۲ درصد) و کمترین آن مربوط به استان خوزستان (۴۰.۰ درصد) است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز