خبرگزاری کار ایران

کمیسیون برنامه و بودجه افزایش حقوق سربازان را بررسی می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۴۱۲۲

رئیس مجلس شورای اسلامی در اخطار قانون اساسی سیدمحسن دهنوی در خصوص افزایش حقوق سربازان متناسب با افزایش حقوق کارکنان به کمیسیون برنامه و بودجه دستور داد افزایش حقوق سربازان پیگیری شود.

به گزارش ایلنا، در جلسه علنی امروز (چهارشنبه، ۹ آذرماه) مجلس شورای اسلامی در اخطار قانون اساسی با استناد به اصل ۳ این قانون گفت: در بررسی متمم قانون بودجه با همکاری دولت و مجلس پایه حقوق کارکنان افزایش پیدا کرد که یک کار بسیار خوب بود، در بودجه سال جاری مصوب کردیم که حقوق سربازان ۶۰ الی ۹۰ درصد حقوق پایور باشد. حال با توجه به اینکه پایه حقوق‌ها افزایش پیدا کرده متناسب با همان افزایش، حقوق سربازان نیز باید رشد داشته باشد. 

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سازمان برنامه و بودجه نسبت به افزایش حقوق سربازان اقدامی نمی‌کند، افزود: در این خصوص نباید تبعیضی قائل شویم، اگر به دلیل افزایش هزینه‌های زندگی حقوق‌ها را افزایش دادیم، سربازان نیز بخشی از همین مردم بوده و هزینه‌های آن‌ها نیز افزایش پیدا کرده است لذا حقوق آن‌ها نیز باید تغییر کند. 

وی خطاب به رئیس مجلس ادامه داد: با توجه به پیگیری‌هایی که انجام دادم در حال حاضر سازمان برنامه و بودجه این موضوع را در هزینه‌ها لحاظ نکرده است بنابراین از شما درخواست دارم در این خصوص توضیح بفرمایید. 

قالیباف با تأکید بر اینکه رئیس کمیسیون برنامه و بودجه باید این موضوع را پیگیری کند، افزود: لایحه دو فوریتی دولت برای اصلاح قانون بودجه و حقوق بوده بنابراین کمیسیون برنامه و بودجه باید این موضوع را پیگیری کند و نتیجه را اعلام کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز