خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر شیراز:

۳۶ درصد بودجه شهرداری شیراز در ۶ ماه اول سال محقق شده است/شهروندان عوارض نوسازی به موقع پرداخت شود ۱۰ درصد تخفیف می گیرند

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۰۷۴۰

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر شیراز گفت: ۱۳ آذرماه امسال، برنامه شیراز ۱۴۰۴ در صحن علنی شورای این کلانشهر نهایی شده به تصویب می‌رسد.

به گزارش ایلنا، ابراهیم حسینی در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه با اشاره به بودجه ۱۵ هزار و ۳۸۵ میلیارد تومان شهرداری شیراز گفت: ۵ هزار و ۸۰۰ میلیون بودجه از عوارض است و درحالی پیش بینی می شود در متمم بودجه افزایش داشته باشیم که به عوارض اضافه نمی شود.

وی بیان کرد: برای تحقق بودجه ۴ هزار میلیارد تومان از فروش ملک، هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت، هزار میلیارد تومان وام، هزار میلیارد تومان باغات، ۵۰۰ میلیارد تومان کمک دولت است.

حسینی با بیان اینکه در ۶ ماه اول سال بودجه عوارض محقق می شود؛ عنوان کرد: به همین دلیل درآمد شهرداری در ۶ ماه اول کم است و درآمد حاصل از اوراق مشارکت نیز از دیماه به بعد و وام و تسهیلات نیز بخش کمی محقق شده است.

وی ادامه داد: در بخش فروش ملک نیز کمتر از ۵۰۰ میلیارد تومان محقق شده است و همچنین کمک های دولت در ماه های پایانی سال محقق می شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر شیراز با بیان اینکه در ۶ ماه اول ۳۶ درصد درآمد شهرداری محقق شده است، یادآور شد: این میزان تحقق بودجه جای تعجب نیست و اصل درآمد در سه ماه آخر است.

حسنیی افزود: همچنین بودجه جاری ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان است که عمدتا صرف پرداخت حقوق می شود.

وی با اشاره به اینکه افزایش عوارض و ملک نخواهیم داشت، به بخشی از  مطالبات شهرداری از دستگاه های دولتی اشاره و عنوان کرد: شهرداری بیش از ۲۸ هزار میلیارد تومان از سایر دستگاه ها طلب دارد که معادل بیش از بودجه ۲ سال است.

حسینی ادامه داد: در حال حاضر ۲ هزار و ۲۷۰ میلیارد تومان از این مطالبات را معاون اول رئیس جمهور دستور پرداخت داده است که در دستور کار است و امید است که ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان درآمد جدید از محل مطالبات شهرداری از سایر دستگاه ها اضافه شود.

حسینی گفت: ۶۸۸ میلیارد تومان نیز مازاد تخصیص نیافته است که طبق قانون ردیف آن را در بودجه صفر می گذاریم و در متمم بودجه اضافه می شود.

وی با بیان اینکه قانون درآمدهای پایدار شهرداری مردادماه ابلاغ شد و عوارض نوسازی سال های قبل ۱.۵ درصد بود و درحال حاضر مجلس ۲.۵ درصد مصوب کرده است، تصریح کرد: در این حوزه شورا و شهرداری اختیاری ندارد و براین اساس ۷۰ درصد افزایش درآمد خواهیم داشت.

حسینی با اشاره به پرداخت عوارض نوسازی توسط مردم گفت: مردم تا آخر مردادماه ۱۴۰۲ فرصت دارند که عوارض نوسازی را پرداخت کنند و در این صورت جریمه تاخیر به آنها تعلق نمی گیرد.

وی افزود: در صورتی که عوارض نوسازی به موقع پرداخت شود ۱۰ درصد تخفیف و اگر تاخیر داشته باشد ۹ درصد جریمه می شوند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر شیراز با اشاره به اینکه قسط بندی عوارض نوسازی نیز انجام شده است، یادآور شد: حداکثر ۱۲ درصد مردم عوارض نوسازی را پرداخت می کنند.

حسینی بیان کرد: ۸۰۰ هزار ملک در شهر است که ۴۰۰ هزار ملک اطلاعات آن در شهرداری است و از این تعداد ۲۲۰ هزار ملک اطلاعات آن بروز شده است.

وی تصریح کرد: براساس این شرایط پیش بینی می شود بودجه امسال با متمم به ۱۹ هزار میلیارد برسد اما عدد  ۱۸ هزار و ۵۰۰ میلیون تومان عدد منطقی است. 

حسینی با بیان اینکه شهردار شیراز نیز از طریق بانک زمین نیز بخشی از درآمد را افزایش می دهد، بیان کرد:  همچنین بخشی از زمین های شهرداری را تلاش داریم که در بورس عرضه کنیم.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر شیراز همچنین در رابطه با نیروهای شاغل در شهرداری گفت: در شورای ششم همه اعضا نیروی جدید با خود نیاوردند اما عده ای هم آوردند.

حسینی افزود: تلاش داریم تا کسانی که به بازنشستگی رسیده اند از شهرداری خداحافظی کنند و نیروهایی که استخدام رسمی هستند اما پستی برای آنها نیست به کار برگردند.

وی با اشاره به اینکه مازاد نیروی انسانی داریم و عدد دقیق مشخص نیست، بیان کرد: براساس آمارهای متفاوت به ازای هر پست به عبارتی ۲ تا ۴ نفر اضافه داریم.

حسینی تصریح کرد: براساس بررسی ها افرادی که بر روی قائده و فرمول وارد شهرداری شده اند در سرجمع متعهد تر و کارایی بهتری دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز