خبرگزاری کار ایران

اعتراض کارگران آلمانی به افزایش نرخ قبض‌ها و نابرابری‌ها/ افزایش هزینه‌ها غیرقابل تحمل شده

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۷۵۳۰

جمعی از مردم و کارگران آلمانی با فراخوان برخی احزاب و تشکل‌های کارگری این کشور در شهرهای برلین، لایپزیگ و دیگر شهرهای آلمان در اعتراض به افزایش قیمت انرژی و قبض معترضان به خیابان‌ها آمدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از پایگاه خبری «شبکه کارگری آلمان»، روز گذشته (دوازدهم نوامبر) جمعی از مردم و کارگران آلمانی با فراخوان برخی احزاب و تشکل‌های کارگری این کشور در شهرهای برلین، لایپزیگ و دیگر شهرهای آلمان در اعتراض به افزایش قیمت انرژی و قبض معترضان به خیابان‌ها آمدند.

معترضان در لایپزیگ که این اعتراضات را «پاییز داغ در لایپزیگ» نیز خوانده‌اند، می‌گویند: آب گرم، مسکن مناسب برای روزهای سرد، گرم کردن خانه این روزها با افزایش قیمت سوخت تنها برای ثروتمندان ممکن است. 

برخی از تشکل‌های حاضر در این اعتراضات با پلاکاردهای مختلف از جمله با شعارهای «سرمایه داری را لغو کنید» در این اجتماع حاضر شدند. 

کارشناسان آلمانی می‌گویند: افزایش سریع قیمت‌ها مردم را به ترس از آینده و واکنش‌های دفعی سوق می‌دهد. باتوجه به این امر، بسته‌های امدادی که توسط دولت فدرال ارائه شده است، فعلا فقط می‌تواند شوخی باشد. 

یکی از معترضان در اجتماع مردم شهر لایپزیگ می‌گوید: دولت آلمان از تداوم بحران‌ها و جنگ‌ها در شرق اروپا سود می‌برد و آثار آن برای توده‌های عادی جامعه را ندید می‌گیرد. 

یکی از فعالان کارگری اظهار می‌کند: ما هیچ حمایت جدی از سوی دولت نشدیم و در حالی که بخش‌های بهداشت، آموزش و تامین اجتماعی آلمان در آستانه بحران و کمبود بودجه قرار دارند در عوض، صنعت دفاعی آلمان کمک ۱۰۰ میلیارد یورویی برای تسلیح جبهه‌های مختلف اروپا و خود آلمان را تدارک می‌بیند!

همزمان در برلین نیز در روز شنبه دوازدهم نوامبر و همچنین اندکی پیش از آن در فرایبورگ، تجمعی از سوی تشکل‌های مدنی و کارگری با شعار «توزیع مجدد می‌خواهیم» شکل گرفت که در آن تظاهرکنندگان با درخواست از دولت، پلاکاردهای «قیمت‌ها را پایین‌تر بیاور» را خطاب به مدیران و مسئولان آلمانی بالا برده و خواهان کنترل تورم شدند. 

یکی از برلینی‌ها که کارگر بازنشسته است، در حاشیه تجمع می‌گوید: مدتهاست که اجاره بها در پایتخت خیلی گران شده است. برق هم ماجرای مشابهی داشته و هزینه‌های گرمایشی نیز غیرقابل تحمل شده است. رفتن به سینما و سایر تفریحات عادی گذشته برای بچه‌های ما دیگر ممکن نیست و این مشکلات ما شامل تورم نزدیک به ۱۰ درصدی مواد غذایی نیز شده است. دولت تورم را بین ۸ تا ۹ درصد اعلام کرده است اما ما متوجه می‌شویم که بسیاری از قیمت‌ها دو برابر شده است! حقوق بازنشستگی ما نیز برای مدیریت زندگی کافی نیست.

دولت آلمان در مقابل معتقد است که احزاب محافظه‌کار ملی مانند AFD و احزاب چپگرای اپوزیسیون مانند SPD در پس هدایت اجتماعات علیه عملکرد اخیر دولت هستند و قصد دارند تا درباره سیاست جنگی آلمان موضع بگیرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز