خبرگزاری کار ایران

در تماس با ایلنا مطرح شد؛

مصائب کارگران خدمات شهری گرگان با پیمانکار/ در انتظارِ طرح ساماندهی هستیم

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۳۶۴۸

کارگران خدمات شهری گرگان می‌گویند: مدتهاست در انتظارِ طرح ساماندهی کارکنان دولت هستیم تا برای همیشه از دست پیمانکاران و برده‌داری‌ای که راه انداخته‌اند خلاص شویم. هر روز با ترس و لرز سر کار می‌رویم که مبادا از کار اخراج شویم.

جمعی از کارگران پیمانکاری خدمات شهری گرگان در تماس با خبرنگار ایلنا، از معوقات مزدی خود گفتند و به شرایط کار با پیمانکار اعتراض کردند. 

این کارگران می‌گویند: مابه‌التفاوت حق مسکن سال ۹۹ را از پیمانکار بدهکاریم. در آن زمان هم مثل امسال، حق مسکن دیر تصویب شد و در حالیکه پیمانکار موظف بود مابه‌التفاوت آن را به ما پرداخت کند این مطالبه تا به امروز پرداخت نشده است. 

آن‌ها می‌گویند: امسال هم که بعد از گذشت ۷ ماه از سال حق مسکن را تصویب کردند، احتمالا مانند سال ۹۹ برای گرفتنِ مابه‌التفاوت حق مسکن دچار مشکل می‌شویم و پیمانکار راضی به پرداخت آن نمی‌شود. 

این کارگران می‌گویند: غیر از حق مسکن، سنوات سال ۱۴۰۰ را هم هنوز نگرفته‌ایم. 

به گفته‌ی این کارگران، پیمانکار از آن‌ها در هفته چند ساعتی اضافه کار اجباری می‌کشد و بابتِ این اضافه‌کار هیچ حقوقی پرداخت نمی‌کند. 

آن‌ها می‌گویند: گاهی آماده باش می‌دهند؛ مثلا می‌گویند ۵ بعد از ظهر تا ۸ پای کار باشید و ۸ بعدازظهر تا ۴ صبح هم شیفتِ اصلی‌مان است. اما برای این آماده‌باش‌ها پولی نمی‌دهند. در واقع اگر اینها را روی هم بگذاریم، ماهی چیزی حدود ۳ تا ۴ روز به صورت رایگان برای پیمانکار کار می‌کنیم. 

این کارگران می‌گویند: بابتِ تمام این ناحقی‌ها به شهرداری و شورای شهر اعتراض کردیم اما آن‌ها می‌گویند شما کارگر پیمانکار هستید و این مسائل به ما ربطی ندارد. 

کارگران خدمات شهری گرگان می‌گویند: ما نمی‌دانیم مشکل خود را به چه کسی بگوییم؛ به کدام ارگان و نهاد بگوییم که معوقات مزدی‌مان پرداخت نمی‌شود و بابت اضافه‌کاری هیچ مزدی نمی‌گیریم.

کارگران شهرداری گرگان می‌گویند: گاهی به این بهانه که مثلا بخشی از خیابان را درست جارو نکرده‌ایم، برگه اخطار می‌دهند و حقوق آن روز را قطع می‌کنند و برای آن روز غیبت رد می‌کنند. درصورتیکه ما کم‌کاری نمی‌کنیم و ممکن است به دلیلِ تاریک بودنِ آن فضا بخشی از کار از دستمان در رفته باشد. بارها گفته‌ایم اخطار بدهید بعد اگرخواستید حقوق کم کنید، اما ظالمانه با ما رفتار می‌کنند. 

این کارگران می‌گویند: مدتهاست در انتظارِ طرح ساماندهی کارکنان دولت هستیم تا برای همیشه از دست پیمانکاران خلاص شویم. هر روز پیگیر هستیم تا بلکه از این وضعیت خلاص شویم. هر روز با ترس سر کار می‌رویم که مبادا از کار اخراج شویم. 

یکی از این کارگران می‌گوید: برخی از پیمانکاران تنها پول یک حق اولاد را به نیروهای خود پرداخت می‌کنند در حالیکه طبق قانون باید بابت دو فرزند، حق اولاد پرداخت شود. 

آن‌ها می‌گویند: پیمانکاران سال‌ها این رفتار را با کارگران داشته‌اند و هیچ کس هم نمی‌تواند جلوی آن‌ها در حق کارگران را بگیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز