خبرگزاری کار ایران

کارگران یک شرکت بازیافت مطرح کردند؛

قرارداد نداریم/ اضافه‌کار اجباری داریم

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۹۷۲۱

جمعی از کارگران غرفه‌دار یک شرکت بازیافت منطقه ۵ شهرداری تهران از اوضاع شغلی خود انتقاد کردند.

جمعی از کارگران غرفه‌دار یک شرکت بازیافت منطقه ۵ شهرداری تهران در تماس با خبرنگار ایلنا، از ساعات طولانی کار در غرفه‌ها انتقاد کردند و گفتند: مجبور به اضافه‌کاری اجباری هستیم. ساعت کاری عادی ما از ساعت ۸ صبح تا ۵ بعد از ظهر است اما از یک ماه پیش ساعت کاری ما تا ساعت هفت بعد از ظهر تغییر کرده است. حتی حق اضافه‌کاری این دو ساعت کار اجباری را پرداخت نمی‌کنند.

این کارگران گفتند: پرداخت‌ها هم ضابطه‌مند نیست. برای این ساعات کار طولانی پرداخت قانونی اضافه کار انجام نمی‌شود و حتی کارگران غرفه‌دار بازیافت باوجود شرایط سخت و ساعات کار طولانی، حداقل‌بگیر هستند اما همین دستمزد هم معمولا با تاخیر پرداخت می‌شود.

ظاهرا کارگران این شرکت در حال حاضر قرارداد ندارند و پیگیری آنها بی‌نتیجه مانده است. همچنین از قرار معلوم موعد قرارداد پیمانکار فعلی با شرکت بازیافت منطقه ۵ به اتمام رسیده و قرار است با شرکت پیمکانکاری تامین نیرو دیگری قرارداد منعقد شود.

کارگران این شرکت اظهار داشتند: در گرمای بالای ۴۰ درجه تهران در کانکس‌های آهنی فاقد امکانات روزی ۱۲ ساعت کار می‌کنیم اما هنوز برای ساده‌ترین مطالبه مانند دریافت فیش حقوقی با مشکل روبرو هستیم.

به گفته آن‌ها؛ میزان دریافتی یک کارگر غرفه‌دار به حدود ۵ میلیون و ۸۰۰ می‌رسد که این حقوق حداقل یک میلیون تومان از میزان حقوقی که مصوبه شورای عالی کار است، کمتر است.

طبق اظهارات این کارگران، جدا از مشکلات مزدی، نیمی از عیدی سال گذشته آنها هنوز پرداخت نشده است. این در حالی است که قرار بود این بدهی تا خرداد ماه به حساب کارگران واریز شود.

این کارگران درباره اضافه‌کاری‌های اجباری خود نیز گفتند: در آخرین پیگیری‌ها که در دو مرحله در دفتر بازیافت واقع در پارک جوانمردان انجام دادیم، مسئولان مدعی بودند اضافه‌کار اجباری برای بالا بردن رتبه شهرداری منطقه ۵ است بنابراین همه باید کمک کنند.

از قرار معلوم از مزایای ارتقای رتبه شهرداری‌ها افزایش بودجه و اعتبارات است که در نتیجه آن امکانات و تجهیزات و همچنین حقوق کارکنان آن نیز افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز