خبرگزاری کار ایران

اعتراض نیروهای مخابرات گیلان به حذف اعتبار بیمه

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۲۷۲۶

رئیس انجمن صنفی مخابرات گیلان گفت: تامین اجتماعی اعلام کرده بود که اعتبار بیمه‌ی نیروها تا پانزدهم آبان ماه ادامه دارد اما دوم آبان‌ماه این اعتبار بیمه از سوی اداره بیمه حذف شد.

 به گزارش خبرنگار ایلنا، صبح امروز، دوشنبه، ۹ آبان ماه، جمعی از نیروهای پیمانکاری مخابرات گیلان به وضعیتِ بیمه‌ی خود اعتراض کردند.

حسن اکبری، رئیس انجمن صنفی مخابرات گیلان، در خصوص مشکل بیمه نیروهای مخابرات گیلان گفت: تامین اجتماعی اعلام کرده بود که اعتبار بیمه‌ی نیروها تا پانزدهم آبان ماه ادامه دارد اما دوم آبان‌ماه این اعتبار بیمه از سوی اداره بیمه حذف شد. 

اکبری گفت: از دوم آبان‌ماه هیچ خدماتی به نیروهای مخابرات داده نشده و وقتی بیمه پایه اعتبار ندارد، بیمه تکمیلی هم پاسخگو نیست. 

وی بیان کرد: حدود ۱۲۰۰ نفر از همکاران اسیر بیمارستان و کلینیک‌ها و آزمایشگاه‌ها هستند و بیمه ندارند و هیچ کس هم پاسخگو نیست. 

رئیس انجمن صنفی مخابرات گیلان بیان کرد: پرسنل مخابرات بین سازمان بیمه و شرکت مخابرات گیر افتاده‌اند. از یک طرف شرکت مخابرات ۸ ماه حق بیمه را پرداخت نکرده و از طرفی هم بیمه اعتبارها را حذف کرده است. درصورتیکه طبق ماده ۳۶ قانون تامین اجتماعی «تأخیر کارفرما در پرداخت حق بیمه یا عدم پرداخت آن رافع مسئولیت و تعهدات سازمان در مقابل بیمه شده نخواهد بود.» با این اوصاف هم شرکت مخابرات و هم تامین اجتماعی تخلف می‌کنند اما بارِ این تخلفات بر روی دوش کارگران افتاده است. 

همچنین انجمن صنفی مخابرات گیلان در بیانیه‌ای به مشکلات بیمه نیروهای مخابرات این استان اعتراض کرد. در بخش‌هایی از این بیانیه آمده است: «انجمن صنفی کارگری مخابرات منطقه گیلان در دو سال اخیر در انعکاس مشکلات بیمه کارگران از هیچگونه تلاشی دریغ نکرده و در تمام مکاتبات، جلسات، تریبون‌ها و نهادهای ذیصلاح مکرراً به این موضوع پرداخته است؛ اما تا این لحظه هیچ اقدام موثری از سوی هیچ نهادی در این خصوص انجام نشده و با اخلال در اعتبار بیمه همکاران، شرایط درمانی بیش از پیش رو به وخامت رفته است.» 

انجمن صنفی با طرح سوالی از وزارت ارتباطات و سهامداران عمده‌ی مخابرات ادامه داده: «آیا وزارت ارتباطات و سهامداران عمده در زمانیکه سودها را تقسیم می‌کنند، لحظه‌ای به سرگردانی پرسنل در چنین مواقعی فکر می‌کنند؟ قریب به دو سال امروز و فردا کردن مسئله بیمه موجب خشم همکاران شده است. شرکت مخابرات حتی از پرداخت پول به شرکت‌های بیمه‌گر تکمیلی هم امتناع می‌کند. در صورتیکه هزینه بیمه تکمیلی مستقیماً از حقوق کارکنان کم شده و نپرداختن آن به بیمه‌گر هیچ توجیه منطقی و قانونی ندارد!»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز