خبرگزاری کار ایران

عدم تمدید قرارداد و تعویق در پرداخت حقوق؛ نتیجه‌ی مطالبه‌گری نیروهای مخابرات گیلان

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۵۱۱۹

جمعی از نیروهای شرکتی مخابرات گیلان از عدم پرداخت حقوقِ فرودین‌ ماه خود خبر دادند.

جمعی از نیروهای شرکتی مخابرات گیلان در تماس با خبرنگار ایلنا، از عدم پرداخت حقوقِ فرودین‌ماه خود خبر دادند. 

به گفته‌ی این نیروها، در حالیکه حقوق تمام نیروهای مخابرات ایران پرداخت شده، حقوق نیروهای مخابرات گیلان به دلیلِ اعتراضاتِ صنفیِ آن‌ها پرداخت نشده است. 

این نیروها ماه‌هاست در اعتراض به وضعیتِ قرادادهای خود، عدم اجرای طرح طبقه‌بندیِ مشاغل و معوقاتِ بیمه‌ای مخابرات به سازمان تامین اجتماعی معترض هستند و تجمعاتی نیز با همراهیِ انجمنِ صنفیِ کارگران مخابرات گیلان برای مطالبات صنفی خود انجام داده‌اند. 

به گفته‌ی نیروهای مخابرات گیلان، در پیِ این اعتراضات و همچنین‌ عدم امضای قرادادِ یک‌طرفه توسط پرسنل، مخابرات گیلان قراداد سه نفر از فعالان کارگری و صنفی را تمدید نکرد و همچنین یک نفر از این نیروها را به یکی از شهرستان‌های راه دور فرستاد. این وضعیت منجر به این شد که نیروهای گیلان، اوایل اردیبهشت ماه به مدت ۴ روز دست از کار بکشند. 

نیروهای مخابرات گیلان می‌گویند: در حالیکه مسئولان انقلاب همواره بر مطالبه‌گری تاکید دارند اما نتیجه‌ی مطالبه‌گری برای کارگران مخابرات گیلان، پرداخت نشدنِ حقوق و حذف سه نفر از فعالان کارگری و تبعید یکی از آن‌ها بوده است. 

گفتنی است؛ نیروهای شرکتی مخابرات اصفهان و خوزستان نیز ماه‌هاست به دنبال رسیدن به مطالبات قانونی خود هستند اما تاکنون شرکت مخابرات توجهی به مطالبات این نیروها نکرده است. پیشتر سیدکریم حسینی (نماینده مردم خوزستان در مجلس) بابتِ وضعیتِ نیروهای مخابرات از وزیر ارتباطات طرح سوال کرده بود که به گفته‌ی خودش، منتظر است تا طرح سوال در دستور کار مجلس قرار بگیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز