خبرگزاری کار ایران

قرارداد برخی نیروهای شرکتی مخابرات گیلان تمدید نشد

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۲۲۱۴

نیروهای شرکتی مخابرات گیلان از بیکار شدن چند تن از فعالان صنفی کارگری مخابرات گیلان خبر دادند.

نیروهای شرکتی مخابرات گیلان در تماس با خبرنگار ایلنا، از بیکار شدن چند تن از فعالان صنفی کارگری مخابرات گیلان پس از اتمام قرارداد خبر دادند. 

این نیروها در اعتراض به این اقدام و همچنین وضعیتِ قرادادهای خود امروز (یکشنبه/ ۴ اردیبهشت) دست از کار کشیدند. 

به گفته‌ی این نیروها؛ جانشین جدید مدیر منطقه طی حکمی بحث برانگیز، نائب رئیس، دبیر و مسئول مالی که از اعضا هیأت مدیره انجمن صنفی کارگری مخابرات هستند را اخراج کرده است. 

این در صورتی است که پرسنل استان گیلان یکسال است که به قراردادهای کارگری معترض بوده و از دی ماه ۱۴۰۰ حدود ۷۰۰ نفر از کارکنان از امضا قرارداد امتناع ورزیده‌اند. 

همچنین این نیروها به اجرا نشدن صحیح طرح طبقه‌بندی مشاغل مخابرات معترض هستند. به گفته‌ی آن‌ها؛ در جلسات مشترکی که بین مدیران رده بالای اداره کار استان با مدیران مخابرات و نمایندگان کارگری برگزار شده است، نادرست بودن و اجرا نشدن صحیح طرح طبقه‌بندی مشاغل مخابرات به تایید رسیده است. 

آن‌ها می‌گویند: شرکت متعهد شده بود که با اصلاح و تایید نمایندگان کارگری و اداره کار اقدام به انعقاد قرارداد کند. حال با گذشت ۶ ماه از صورتجلسات و تعهدات مخابرات منطقه و شرکت پیمانکار (شسکام)، نه تنها اصلاحات لازم در قرارداد انجام نشده، بلکه در اقدامی عجیب و خلاف قوانین کار با اعمال فشارهایی نظیر جا به جا کردن نیروها، اخراج و تهدید پرسنل، جانشین جدید مدیر منطقه سعی در انعقاد اجباری قراردادها دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز