خبرگزاری کار ایران

راهپیمایی نیروی کار انگلیسی در اعتراض به افزایش هزینه کودکستان و کاهش مرخصی والدین

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۲۳۶۹

تظاهرکنندگان انگلیسی خواستار اختصاص «زمان مرخصی عادلانه برای نگهداری از کودک و مرخصی والدین با حقوق مناسب» شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از تلویزیون انگلیسی زبان بی. بی. سی، صدها معترض روز یکشنبه در مرکز لندن تجمع کردند تا از دولت بخواهند هزینه مراقبت از کودکان در کودکستان‌ها و قانون میزان مرخصی والدین را اصلاح کند. 

تظاهرکنندگان خواستار انگلیسی «زمان مرخصی عادلانه برای نگهداری از کودک و مرخصی والدین با حقوق مناسب» شدند.

این رویداد یکی از چندین راهپیمایی بود که در شهرهای سراسر بریتانیا از جمله لندن، منچستر، بریستول، گلاسکو و نورویچ برگزار شد. 

دولت انگلیس در پاسخ اظهار کرده است که «متعهد به حمایت از والدین شاغل و کمک به آن‌ها برای مشارکت» در کار است. 

اما استلا کریزی، نماینده حزب کارگر انگلیس در سخنرانی خود در لندن گفت: نظرات دولت، که مرخصی زایمان را به تعطیلات تشبیه می‌کند نشان می‌دهد که او واقعاً نمی‌داند در مورد چه چیزی صحبت می‌کند. 

وی در گفتگو با بی. بی. سی افزود: ما با بحران هزینه زندگی و اقتصادی مواجه هستیم؛ اقتصادی که دیگر در حال رشد نیست. شما نمی‌توانید هیچ یک از این چالش‌ها را بدون سرمایه‌گذاری در مراقبت از کودکان حل کنید. بسیاری از افرادی که در تجمع حاضر هستند به خاطر مراقبت از فرزندان‌شان مجبور به استعفا از کارشان شدند. 

ماندو رید، رهبر حزب برابری زنان بریتانیا، در سخنرانی در بریستول، دولت را متهم کرد که مادران را به کار با «دستمزد ناچیز» در حین بزرگ کردن کودکان رها کرده است. 

او گفت: «کارگران زن کم‌درآمد، کم‌ارزش‌شده و عمدتاً زنان» هزینه «شکست‌های» نظام سیاسی را می‌پردازند. مادرها هر ساله به خاطر جرات داشتن برای فرزندآوری از کار اخراج می‌شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز