خبرگزاری کار ایران

در تماس با ایلنا مطرح شد؛

تداوم بیکاریِ جمعی از نیروهای شرکتی مخابرات اصفهان/ نشانی از اجرای طرح طبقه‌بندی در قرارداد پیمانکارِ محلی نیست

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۱۲۴۶

سرنوشت نیروهای مخابرات اصفهان همچنان نامشخص است. تعدادی از نیروها از کار برکنار شده‌اند و شرکت مخابرات، بازگشت به کار آن‌ها را منوط به امضای قرارداد با پیمانکاران محلی کرده است.

 جمعی از نیروهای مخابرات اصفهان در تماس با خبرنگار ایلنا، از عدم توجه مخابرات ایران به اعتراض نیروها خبر دادند و گفتند: با وجود درخواست از نمایندگان مجلس و سایر مسئولان برای حل مسئله، شرکت مخابرات توجهی به خواسته‌ی آن‌ها نکرده است. 

آن‌ها می‌گویند: کمیسیون اصل نود پیگیریِ موضوع را به آقای حاجی دلیگانی، نماینده اصفهان، سپرد و ایشان در نهایت با ارسال پیامکی به نیروها آب پاکی را روی دستمان ریختند. 

در پیامک این نماینده مجلس به نیروها آمده: «با پیگیری‌های انجام شده در خصوص کارگران عزیزِ طرف پیمانکار مخابرات، با تاکید بر اجرای مفاد صورتجلسه منعقده در استانداری اصفهان، از آنجایی که شرکت شسکام طی مکاتبات متعدد از ادامه همکاری با مخابرات استان انصراف داده است، شرکت طاها متعهد به اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل شده و مقدمات تصویب آن را آغاز و پس از طی مراحل قانونی، از ابتدای قرارداد آن را اجرا خواهد کرد. همچنین در تاریخ ۲۸ و براساس فیش‌های حقوقی شرکت قبلی (و با لحاظ طرح طبقه‌بندی) و بر اساس کارکرد افراد (البته با ارفاق ۱۰ روزه) حقوق ۷۲۰ نفر را واریز و مابقی کارگران را تا روز یکشنبه پرداخت خواهد کرد. ۳- به غیر از ۹۷۰ قرارداد امضا کرده آمادگی عقد قرارداد با بقیه کارگران و با هدف جلوگیری از بیکاری و انفصال حق بیمه وجود دارد.» 

نیروهای مخابرات می‌گویند: بعد از این پیامک، تعداد زیادی از پرسنل مخابرات از تلاش خود برای‌ عدم بستن قرارداد با پیمانکاران محلی ناامید شدند و قرارداد را امضا کردند اما حدود ۶۰ نفر از پرسنل هنوز راضی به بستنِ قرارداد نشده‌اند. 

این نیروها می‌گویند: روی کار آوردنِ پیمانکار محلی یک بهانه برای‌ عدم پرداختِ بدهی‌های پیمانکار قبلی است. از آنجا که شرکتِ شسکام ملزم به اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل شده بود و باید مابه‌التفاوت اجرای این طرح را – که رقم قابل توجهی است - به نیروها پرداخت می‌کرد، مخابرات با حذف شرکت شسکام، امکانِ گرفتنِ این بدهی را از نیروها گرفت. 

به گفته‌ی این نیروها، اگرچه نماینده اصفهان در پیامش به نیروها قول اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل را توسط شرکت پیمانکار طاها داده است، اما شرکت پیمانکار طاها در حال حاضر هیچ طرح طبقه‌بندی‌ای ندارد، این درحالی است که شرکت پیمانکار شسکام از طرح طبقه‌بندی برخوردار بود اما آن را اجرا نمی‌کرد که با شکایتِ نیروها مجبور به اجرای آن شد. 

این نیروها به قول اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل بدبین هستند و می‌گویند: شرکت پیمانکار طاها حتی به صورتجلسه‌ای که در اداره کار تنظیم شده توجهی نکرد و حاضر نشد بندی در این خصوص در قرارداد اضافه کند تا حق نیروها حفظ شود. 

آن‌ها می‌گویند: تمام شواهد نشان می‌دهد که اجرای طرح طبقه‎‌بندی کاملا در حد حرف است و هیچ نشانی برای اجرایی شدنِ آن وجود ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز