خبرگزاری کار ایران

حمایت انجمن‌های صنفیِ ۷ استان از نیروهای مخابرات اصفهان/ فشار را از روی نیروها بردارید

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۶۸۸۹

انجمن‌های صنفیِ ۷ استان در دفاع از نیروهای مخابرات اصفهان می‌گویند: امید است با شنیدن صدای نمایندگان کارگران هرگونه فشار نامتعارف در خصوص واگذاری به پیمانکار محلی، حذف بخشی از مزایای مزدی، نادیده گرفتنِ قوانین کار و بی‌توجهی به اصول طرح طبقه‌بندی مشاغل ادامه دار نباشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، انجمن‌های صنفی و شوراهای اسلامی کار نیروهای پیمانکاری مخابرات ۷ استان در اعتراض به عملکرد شرکت مخابرات اصفهان با نیروهای پیمانکاری‌اش بیانیه‌ای صادر کردند. 

در بخش‌هایی از این بیانیه ضمن اشاره به برخوردهای قهریه، نادیده گرفتنِ قوانین کار و به رسمیت نشناختنِ مطالبات نیروها آمده است: «بر این باور هستیم که اذیت نیروی انسانی در کشور نه تنها باعث تنزل کیفیت خدمات‌رسانی و ایجاد نارضایتی در کشور می‌شود بلکه به تعلق سازمانی، سلامتی روحی و آرامش زندگیِ متخصص‌ترین و نجیب‌ترین قشر فنی کشور در عرصه‌ی ارتباطات آسیب‌های جبران ناپذیری وارد می‌کند.» 

همچنین در این بیانیه که به امضای انجمن‌های صنفی ۷ استانِ گیلان، فارس، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، لرستان، همدان و خراسان رضوی رسیده، گفته شده است: «نیروهای شرکتی اکثریت حال حاضر و سرمایه سازمان هستند و نباید شاهد برخوردهای متمایزکننده و دور از شأن نسبت به سایر پرسنل باشند.» 

انجمن‌های صنفی مخابرات در این بیانیه تاکید کرده‌اند: «ما انجمن‌های صنفی حمایت لازم را از همکاران شریف خود در استان اصفهان اعلام می‌داریم و تقاضای پایان دادن به التهابات استان اصفهان از شرکت مخابرات ایران را داریم.» 

در پایان این بیانیه آمده است: «امید است با شنیدن صدای نمایندگان کارگران هرگونه فشار نامتعارف در خصوص واگذاری به پیمانکار محلی، حذف بخشی از مزایای مزدی، نادیده گرفتنِ قوانین کار و بی‌توجهی به اصول طرح طبقه‌بندی مشاغل ادامه دار نباشد.» 

لازم به ذکر است که نیروهای مخابرات اصفهان به تصمیم شرکت مخابرات برای روی کار آوردنِ پیمانکاران محلی معترض هستند. 

این نیروها نگرانِ نادیده گرفته شدنِ حداقلی‌ترین حقوقشان بعد از روی کار آمدنِ پیمانکارانِ محلی هستند. به گفته‌ی آن‌ها؛ با روی کار آمدنِ شرکتهای پیمانکار محلی، حق و حقوق معوق نیروها از شرکت پیمانکاری که تا به امروز با آن کار کرده‌اند، نادیده گرفته می‌شود و زنده کردنِ این حقوق دشوار است. 

همچنین این نیروها نگرانِ به نتیجه نرسیدنِ تلاشهایشان برای اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل با روی کار آمدنِ پیمانکاران محلی هستند. 

گفتنی است، چندی پیش مخابرات اصفهان در واکنش به مخالفتِ نیروهای پیمانکار با امضای قراردادِ جدید، اثرانگشت این نیروها را حذف کرده بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز