خبرگزاری کار ایران

نگرانی نیروهای مخابرات از روی کار آمدنِ پیمانکاران محلی

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۰۰۰۴

نیروهای شرکتی مخابرات می‌گویند: قرار بود با افزایش تعرفه‌ی مخابرات، وضعیتِ نیروها بهتر شود و شرکت مخابرات به تعهدات خود در مقابل نیروهایش عمل کنداما نه تنها این اتفاق نیفتاده بلکه به نظر می‌رسد مخابرات از ترس تصویب و اجرای طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت به دنبال این است تا به هر طریقی که می‌تواند خود را از زیر بار این طرح خارج کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حدود یک ماه پیش عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، به همراه دو نفر از اعضای هیئت مدیره شرکت مخابرات در کمیسیون اجتماعی مجلس حاضر شد و به سوال نمایندگان در خصوص مشکلات کارگران شرکت مخابرات پاسخ داد. در آن جلسه قرار شد شرکت مخابرات مشکل نیروهای خود را ظرف یک ماه حل کند. حالا بعد از گذشت سی روز نه مشکلی از مشکل این نیروها حل نشده بلکه آن‌ها در تماس با ایلنا از تلاش شرکت مخابرات برای روی کار آوردنِ پیمانکاران محلی خبر دادند. 

این نیروها که طی چند روز گذشته از استان‌های مختلف نگرانیِ خود را ابراز داشته‌اند، می‌گویند: قبلا تجربه‌ی کار با پیمانکاران محلی را داشته‌ایم، کار با آن‌ها سخت بود و خیلی بیشتر در پرداخت حق و حقوق پرسنل کوتاهی می‌کردند. 

آن‌ها می‌گویند: بعد از مدتی شرکتهای شسکام و خدمات اول به عنوان دو شرکتِ پیمانکارِ مخابرات انتخاب شدند که اگرچه با این شرکت‌ها نیز مشکل داشتیم اما به هر حال بهتر از پیمانکاران محلی بودند. 

به گفته‌ی این نیروها؛ بعد از اعتراضات و پیگیری‌های بسیار موفق به اجرای ناقص طرح طبقه‌بندی مشاغل شدیم که اگرچه به آن معترض هستیم اما به هر حال اجرای این طرح سبب شد حقوق نیروها کمی بیش از حداقل حقوق افزایش پیدا کند. اما در صورت روی کار آمدن پیمانکاران محلی، تمام تلاش‌هایمان برای بهبود وضعیت بی‎‌نتیجه خواهد ماند. 

این نیروها می‌گویند: قرار بود با افزایش تعرفه‌ی مخابرات، وضعیتِ نیروها بهتر شود و شرکت مخابرات به تعهدات خود در مقابل نیروهایش عمل کند اما نه تنها این اتفاق نیفتاده بلکه به نظر می‌رسد مخابرات از ترس تصویب و اجرای طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت به دنبال این است تا به هر طریقی که می‌تواند خود را از زیر بار این طرح خارج کند. 

آن‌ها می‌گویند: نه برای تبدیل وضعیتِ ایثارگران تاکنون کاری انجام شده، نه بازگشتِ نیروهای اخراج شده‌ی خوزستان و نه اجرای درست طرح طبقه‌بندی مشاغل و غیره درحالیکه مجلس به مخابرات فرصت محدودی داده بود تا این مشکلات را حل کند. 

این نیروهای می‌گویند: مخابرات به دنبال پیمانکار محلی است تا تعهدی که روی دوش شرکتهای پیمانکار شسکام و خدمات اول است را با حذف آن‌ها بردارد. این دو شرکت به نیروهای خود بدهکار است و مخابرات نمی‌خواهد این حق و حقوق را بپردازد. با حذف این دو شرکت مطالبه‌ی حقوق از پیمانکاران محلی تقریبا ناممکن می‌شود. 

برخی ازاین نیروها با ارسال تصویری از برگه تسویه‌ی سفید به ایلنا می‌گوند: برگه‎های تسویه‌ی سفید و بدون اعداد و رقم در اختیار ما قراداده‌اند و از ما خواسته‌اند برای ادامه‌ی فعالیت در مخابرات این برگه‌ها را امضا کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز