خبرگزاری کار ایران

رئیس جمهور در همایش تجلیل از صادرکنندگان برتر:

دو هزار کارخانه و کارگاه در کشور احیا شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۹۲۴۹

سیدابراهیم رئیسی اعلام کرد: امروز بیش از دو هزار کارخانه و کارگاه به دست توانای عزیزان با اراده در سراسر کشور احیا شده و این روش ادامه دارد.

به گزارش ایلنا، سیدابراهیم رئیسی (رئیس جمهور اسلامی ایران) در همایش «تجلیل از برترین‌های عرصه صادرات» اعلام کرد: رشد ۴۰ درصدی صادرات نشان از عزم جدی فعالان اقتصادی کشور است. 

رئیسی با تاکید بر یافتن راهکارهایی برای رفع موانع صادراتی اظهار داشت: کارگروه‌های مرتبط با صادرات باید به نظرات صادرکنندگان بیش از دیگران توجه کنند و بدون تردید صادرات لازمه یک تولید قابل توجه است و آنچه رهبر معظم انقلاب به عنوان شعار سال به همه ما فرمودند، این است که تمام تلاش باید در جهت رشد تولید دانش پایه و فناوری پایه باشد و دانشگاه در کنار صنعت، معدن، کشاورزی و غیره قرار گیرد و به صنعت و بازار ضمیمه شود. 

وی اضافه کرد: اگر اقتصاد ما دانش و فناوری پایه باشد منجر به افزایش تولیدات و صادرات و رشد اشتغال و رفع بیکاری شده و کالای کارآمد به منطقه عرصه خواهد شد. 

رئیس جمهور همچنین اظهار کرد: آمار پنج درصدی رشد تولید، رشد تجهیزات و ابزار تولید خبر خوبی است که وزیر صمت بیان کرد؛ همین طور رشد در حوزه شرکت‌های بورسی و کاهش نرخ بیکاری، ارتباط با زیرساخت‌های اقتصادی سازمان شانگهای و آسیا و برداشتن موانع ارتباطات همسایگی و فعال شدن سیاست همسایگی و سیاست ارتباط با کشورهای همسایه همه و همه خبرهای خوبی برای تولید و اقتصاد و پیشرفت کشور است. 

رئیسی این را هم اضافه کرد، اگر می‌گوئیم رشد اقتصادی به بیش از ۵ درصد داریم، به طور یقین دستیابی به رشد اقتصادی ۸ درصد که هدف‌گذاری شده قابل دسترسی است و زیربنای این امر در کشور وجود دارد. 

رئیس جمهور ادامه داد: زنان و مردان با اراده در این مسیر داریم و اگر موانع از پیش روی فعالان اقتصادی برداشته شود خودشان با انگیزه و اندیشه خود این کار را پیش خواهند برد. امروز بیش از دو هزار کارخانه و کارگاه به دست توانای عزیزان با اراده در سراسر کشور احیا شده و این روش ادامه دارد. 

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: اگر احیای کارخانجات و کارگاه‌های تولید و آمدن آن‌ها به عرصه تولید، افزایش صادرات، مثبت شدن تراز تجاری، تولید، صادرات نفتی و غیرنفتی در کشور دشمن را عصبانی می‌کند بگذار عصبانی شود و از این عصبانیت بمیرد. ما متوقف نخواهیم شد. 

رئیسی خطاب به حاضران در سالن اجلاس بیان کرد: اگر دشمن در یک جای دنیا ما را متوقف کند، ما از جای دیگر سر درمی‌آوریم و دور زدن تحریم‌ها به همین معنا است. افسران سربازان دور زدن تحریم‌ها در این جمع شما هستید؛ افسران و سربازان خنثی کردن تحریم‌ها بسیاری از تولیدکنندگان و صادرکنندگان ما در سراسر کشور هستند. 

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: وقتی امروز با دشمنان حرف می‌زنیم با پشتوانه مردم، کشاورز، صنعتگر، مهندسان از جان گذشته در عرصه‌های مختلف تولیدی حرف می‌زنیم. چه کنیم که آن‌ها از ما عصبانی هستند. آن‌ها نمی‌خواهند شما تولید داشته باشید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز